Min läslista

Din läslista är tom.

Sök på capdesign.se

Bror Rudi utvecklar nytt koncept för Cullbergbaletten

TEXT Camilla Buch
Annons

En ny identitet ska utvecklas för det anrika kompaniet Cullbergbaletten, och av de sex byråer de träffade var det Bror Rudi Creative som kammade hem jobbet.

Ekmans Triptych Cullberg Baletten med VictoriaFoto: Urban Jörén, Cullbergbaletten, Ekmans Triptych – A Study of Entertainment, av Alexander Ekman. Dansare: Victoria Roberts.

– Bror Rudi Creative är engagerade, inspirerande och initierade. De visade stor förståelse för utmaningarna med kommunikation av scenkonst och värdet av Cullbergbaletten. Deras idéer är flexibla och rör sig i helt rätt riktning, utan att förlora i kontinuitet och kvalitet, det är starkt. De är en perfekt kombination av stringens och lekfullhet, hög klass och modiga i val. De passar oss utmärkt och jag ser fram emot samarbetet, säger Erica Espling, Marknads och PR-ansvarig för kompaniet, i ett pressmeddelande

Cullbergbaletten är ett starkt varumärke inom kultur-Sverige, kompaniet har funnits sedan Birgit Cullberg grundade det 1967 och sedan dess har Cullbergbaletten utvecklat den moderna dansen på hemma- och bortaplan. Nu behöver varumärket en ny identitet som både lockar nya intressen och behåller tidigare fans.

– Det är ett drömuppdrag och vi känner oss väldigt glada över att få förtroendet att hjälpa till att utveckla detta unika varumärke. Utmaningen är att få en ny målgrupp att upptäcka den fantastiska upplevelse som Cullbergbaletten bjuder på utan att för den skull tappa de befintliga fansen i Sverige och utomlands. Jag kan redan nu lova en spännande varumärkesutveckling som bör få stort genomslag säger Kalle Bohr, CEO på Bror Rudi, i ett pressmeddelande.

cullbergbaletten_pmsDen nuvarande logotypen.

 

Annons
Annons

Magasinet

magimage
magimage
2017
No2

VR till folket | Karaktärsdesign | Robert Sundelin | Johanna Hanno | En byrå över gränser | Framtidens filmstudio | Wacoms nya plattor | Juventus rebrand

Prenumerera
magimage
magimage
2017
No1

Fantastiska världar – Alexander Jansson & Mina Lima | Jakob Trollbäck | Rysk revolution | Magasindesign | Ny form för public service |

Prenumerera
magimage
magimage
2016
No4

Starta egen byrå? – Möjligheterna, utmaningarna och fallgroparna | SJ byter spår | På besök hos Bold | Få effekt utomhus | Typsnittens psykologi | Pionjärer inom VR | Pinterests planer

Prenumerera
magimage
magimage
2016
No3

Tonsäkra omslag – från vinyl till ikon | I huvudet på Jesper Waldersten | En bråkig 40-åring | Där data dominerar | Stjärnskottet Rachel Gogel

Prenumerera
magimage
magimage
2016
No2

Att formge bortom skärmen | Jonathan Barnbrook | Sätt översättningarna | Så funkar Adobe XD | Aktuellt | Portfolio

Prenumerera
magimage
magimage
2016
No1

Design <3 kod I Färglära från Way Out West I Hon formar nyheterna I Så arbetar du med virtuell verklighet

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No8

Henrik Nygren | Formgivarpanelen trendspanar | Appar utan kod | Årets stora formhändelser

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No7

Tema: Typografi | Tobias Frere-Jones | En eklektisk typ | Slitstark form | Från Lady Gaga till Hamilton

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No6

Tema: Karriär | Framtidens kompetens | Björn Kusoffsky | Maxa frilansverksamheten | Nyheterna i Adobe Creative Cloud

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No5

Tema: Hantverk | En responsiv pionjär | Lotta Kühlhorn | Färgglad ölform | Guide: Kalligrafi

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No4

Tema: Grafisk identitet | Tre identiteter | Acne Advertising | Alla finalister i #omSLAGET | Emojins intåg

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No3

Bärbar design | Filmisk form | Jane Bark | Högupplösta skärmar | Uppe i molnet

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No2

Wyatt Mitchell | Grafitti i storformat | Iskalla typer | Ett tungt frågetecken | Guide: Välj rätt papper

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No1

Bildens kraft | Microsofts designchef om framtiden | Lasse Skarbövik | Spel som gör skillnad | Guide: Nyheterna i Camera Raw

Prenumerera