Min läslista

Din läslista är tom.

Sök på capdesign.se

Notis
38778

”Experimentera med den verkliga världen”

TEXT Sara Wilk

Joe Coppard driver, tillsammans med kollegan Fredrik Heghammar, Another Tomorrow. Det är en ny typ av creative tech shop som hjälper kunderna att förklara, visualisera och förverkliga idéer. På Digital Crunch i april föreläser han om hur man främjar innovation genom en mer agil approach.

Annons

anothertomorrow1_

Under eventet berättar Joe Coppard om alternativ till den traditionella produktionsmodellen, som handlar om att ta fram och testa idéer snabbare. Istället för att spendera månader och pengar på en enda idé, som kanske misslyckas.

Varför är det viktigt?
– Världen förändras snabbare än någonsin – miljön, tekniken och politiken – ändå är innovationstakten den långsammaste på årtionden. Det finns så många olika möjligheter att nå människor i dag, men för att kunna utforska dem måste företag experimentera med den verkliga världen – snabbt. Och det bästa sättet att göra det på är prototyping.

Hur arbetar man med förändringsprocessen?
– Vi tror att ett förändringsarbete inom en organisation inte kan vara begränsat till ett litet antal personer. Genom att ge individer och arbetsgrupp verktyg att utforska framtidens möjligheter är chanserna till förändring mycket större. 

Magasinet

magimage
magimage
2016
No1

Design <3 kod I Färglära från Way Out West I Hon formar nyheterna I Så arbetar du med virtuell verklighet

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No8

Henrik Nygren | Formgivarpanelen trendspanar | Appar utan kod | Årets stora formhändelser

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No7

Tema: Typografi | Tobias Frere-Jones | En eklektisk typ | Slitstark form | Från Lady Gaga till Hamilton

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No6

Tema: Karriär | Framtidens kompetens | Björn Kusoffsky | Maxa frilansverksamheten | Nyheterna i Adobe Creative Cloud

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No5

Tema: Hantverk | En responsiv pionjär | Lotta Kühlhorn | Färgglad ölform | Guide: Kalligrafi

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No4

Tema: Grafisk identitet | Tre identiteter | Acne Advertising | Alla finalister i #omSLAGET | Emojins intåg

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No3

Bärbar design | Filmisk form | Jane Bark | Högupplösta skärmar | Uppe i molnet

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No2

Wyatt Mitchell | Grafitti i storformat | Iskalla typer | Ett tungt frågetecken | Guide: Välj rätt papper

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No1

Bildens kraft | Microsofts designchef om framtiden | Lasse Skarbövik | Spel som gör skillnad | Guide: Nyheterna i Camera Raw

Prenumerera