Min läslista

Din läslista är tom.

Sök på capdesign.se

Notis
12924

Svenska vinster i The Dieline Awards

TEXT Camilla Buch
Annons

I söndags tog prisutdelningen för The Dieline Package Design Awards plats i San Fransisco. I tävlingen som hyllar förpackningsdesign över hela världen finns 13 olika kategorier inom bland annat mat, dryck, hälsa och teknologi. I de olika kategorierna har nu 42 vinnare utsetts, däribland designbyrån BAS och Beckmansstudenten Nathalie Hallman.

BAS vann andra pris i kategorin hem/trädgård för deras arbete med DAY Birger et Mikkelsens doftserie. Seriens design ska hylla olikheter och bygga på storytelling. 

– Vi är extremt stolta och glada att belönas i Dieline, det betyder extremt mycket för oss att vinna ett pris i en av de mest spännande och innovativa förpackningsdesign tävlingar som finns, säger Marie Wollbeck, Creative director på BAS, i ett pressmeddelande. 

Nathalie Hallman vann tredjepriset i studentkategorin med sitt GagaTea, ett förpackningskoncept där teboxen är baserad på artisten Lady Gaga. Gaga Tea har blivit uppmärksammat och hyllat runt om i världen, och du kan läsa mer om Nathalie Hallman och Gaga Tea i CAP&Designs artikel

– Det känns fortfarande overkligt att jag, som är ännu student, vunnit ett sådant stort internationellt pris. Jag är väldigt ärad, stolt och glad! Det som är än mer positivt med vinsten är att Gaga Tea nu blivit exponerat till en större publik och jag har blivit kontaktad av flera intressenter angående en eventuell produktutveckling. Så hoppet har återvänt att Gaga Tea kanske blir verklighet, säger Nathalie Hallman.

Mer information om vinnarna och om The Dieline Package Design Awards hittar du på The Dielines hemsida.

Annons
Annons

Magasinet

magimage
magimage
2017
No2

VR till folket | Karaktärsdesign | Robert Sundelin | Johanna Hanno | En byrå över gränser | Framtidens filmstudio | Wacoms nya plattor | Juventus rebrand

Prenumerera
magimage
magimage
2017
No1

Fantastiska världar – Alexander Jansson & Mina Lima | Jakob Trollbäck | Rysk revolution | Magasindesign | Ny form för public service |

Prenumerera
magimage
magimage
2016
No4

Starta egen byrå? – Möjligheterna, utmaningarna och fallgroparna | SJ byter spår | På besök hos Bold | Få effekt utomhus | Typsnittens psykologi | Pionjärer inom VR | Pinterests planer

Prenumerera
magimage
magimage
2016
No3

Tonsäkra omslag – från vinyl till ikon | I huvudet på Jesper Waldersten | En bråkig 40-åring | Där data dominerar | Stjärnskottet Rachel Gogel

Prenumerera
magimage
magimage
2016
No2

Att formge bortom skärmen | Jonathan Barnbrook | Sätt översättningarna | Så funkar Adobe XD | Aktuellt | Portfolio

Prenumerera
magimage
magimage
2016
No1

Design <3 kod I Färglära från Way Out West I Hon formar nyheterna I Så arbetar du med virtuell verklighet

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No8

Henrik Nygren | Formgivarpanelen trendspanar | Appar utan kod | Årets stora formhändelser

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No7

Tema: Typografi | Tobias Frere-Jones | En eklektisk typ | Slitstark form | Från Lady Gaga till Hamilton

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No6

Tema: Karriär | Framtidens kompetens | Björn Kusoffsky | Maxa frilansverksamheten | Nyheterna i Adobe Creative Cloud

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No5

Tema: Hantverk | En responsiv pionjär | Lotta Kühlhorn | Färgglad ölform | Guide: Kalligrafi

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No4

Tema: Grafisk identitet | Tre identiteter | Acne Advertising | Alla finalister i #omSLAGET | Emojins intåg

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No3

Bärbar design | Filmisk form | Jane Bark | Högupplösta skärmar | Uppe i molnet

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No2

Wyatt Mitchell | Grafitti i storformat | Iskalla typer | Ett tungt frågetecken | Guide: Välj rätt papper

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No1

Bildens kraft | Microsofts designchef om framtiden | Lasse Skarbövik | Spel som gör skillnad | Guide: Nyheterna i Camera Raw

Prenumerera