Min läslista

Din läslista är tom.

Sök på capdesign.se

Våren och önskad motivation

TEXT Johanna Björklund | 2020-04-23
Annons

Tick tack, tick tack. Känner mig inte alls lika produktiv som jag brukar vara. Märker så tydligt att jag dras med Corona-dippen fastän det finns mycket proaktivt jag skulle kunna göra i vardagen, dels för mig själv men främst för mitt nystartade bolag. Inser att jag halvt som halvt inväntar att samhället och marknaden ska återgå till det ”normala” men den där väntan bara blir min egen fiende. Vad är det för imaginärt knapptryck jag tror ska komma? Måste verkligen rycka upp mig nu. Energin borde vara på topp nu när det finns mer tid för sådant jag annars inte hinner med. Dessutom är det vår utanför fönstret och med det borde väl en skjuts motivation komma. Kämpa, kämpa.

Ett mål jag har satt upp för mig själv den närmaste tiden är att ordna en egen webshop. Vet inte varför jag har dragit ut på det, som med allt annat, men nu ska det minsann bli gjort! Hojta gärna till om du sitter inne på tips och kunskap kring webshoppar.

Åter till våren. Jag älskar verkligen den här årstiden. Det är något med april månad när allting ligger framför en. Flera månader av ljus och värme och alla mysiga små vårtecken. För mig är krokus, tulpaner och sopade gator riktiga vårtjusningar. Blir genuint glad av dessa saker.

Detta leder oss in på ett nytt illustrationstema. Ni är flera som har kontaktat mig och vill ha ett till. Det gör mig glad! Och temat är: Vårtecken. Fritt att tolka och tänka kreativt kring. Läs briefen och skicka mig ditt bidrag senast 1 maj så visar jag upp samtliga i bloggen.

 

 

Annons
Annons
Annons
Annons

Magasinet

magimage
magimage
2019
No4

Vi pratar med Tecken Signs | Bokstavsillustratören Sofie Björkgren-Näse | Typsnittformgivarna So-Type | Ett samtal om typografi med ATypI | Typotugg | Gutenberg till Opentype

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No3

Pond Designs förpackningsprocess | Tomorrow Machine och framtidens förpackningar | Avkodade förpackningar | Brobygrafiska om varumärkesbärare | Årets PIDA-vinnare | Jake Knapps Design Sprint | Laptop-test

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No2

Interaktiva affischer med Pangpangpang | Visual Arts resa | The Emotional Art Gallery | Galleri: The Pavilion | De formger för Times Square | Personporträtt: Åsa Kax Ideberg | TBWA moderniserar

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No1

Fotorealistisk 3D hos Foam Studio | Offentlig konst i 3D | Galleri med Sven Prim | Ines Alpha sminkar med 3D | The Reprap Story | Omvärldsspaning | Framtiden för 3D | Vinetiketter för världen från Karlstad

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No4

Personporträtt med fotografen Weroncka Gȩsicka | Illustrera med papper | Flat design | Att välja bild | Konflikt och Kreativitet | Platt formagivning tar steget in i framtiden | Så når du betraktaren | Analys av Ericssons nya logotyp

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No3

Så jobbar Tele2 Inhouse | Lean design för formgivare | Effektiv utomhusreklam | Galleri: Björn Persson | Inhouse: Stockholms stadsbibliotek | Anti-copying in design | Inhouse: MoMA | Intervju: Christina Knight

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No2

Sthlm signs handmålar | Nordblicks nya profil | Semiotik i grafiken | Galleri: Simon Hjortek | Löwengrips redesign | Designa effektiva logotyper | Att redesigna eller ej | Nystartade studion Ulmaja Wilsson | Vi testar Loupedeck

Besök vår shop