De ska utse årets Kycklingstipendiater

TEXT 

Camilla Buch

PUBLICERAD 

2019-03-21
Varje år under Guldäggsgalan delas stipendier ut till nya och begåvade kreatörer för att uppmuntra dem att utvecklas inom sitt område. Dessa fem utser årets stipendiater.

Varje år väljs ett antal välrenommerade kreatörer för att kora branschens vassaste talanger som prisas med Kycklingstipendiet. I år har dessa fem personer valts att sitta i juryn: Ori Mace, managing director på Acne, Jeremy Phang, art director på Åkestam Holst, Gaioo Phunwut, art director på BVD, David Orlic, vice vd och innovationschef på Prime Weber Shandwick, och Emma Eriksson, art director på Forsman & Bodenfors.

De tre stipendiater som tar hem vinsten belönas med 20 000 kronor vardera och stipendiet kan sökas av de som studerar eller har varit verksamma inom exempelvis reklam, PR och design i mindre än tre år.

– Det är primärt att vi fyller på branschen med nya perspektiv om hur kreativitet kan kommuniceras och jag är så glad över att vi kan lyfta branschens nykomlingar på galan som utmanar både skrivna och oskrivna regler och hjälper till att föra svensk kommunikation framåt. Ur ett branschperspektiv är Kycklingstipendiet en sådan otroligt fin utmärkelse, säger Linda Nilsson, tävlingsansvarig för Guldägget och tf vd på Komm.

Prenumerera på våra nyhetsbrev

*” anger obligatoriska fält

Välj nyhetsbrev*
Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.