Dreadlands släpptes i en tidig version (early access) i början av mars.
– Det innebär att spelet inte är 100 procent än, utan vi jobbar fortfarande på många delar. I och med att det finns att köpa och att många spelar det får vi oerhört viktig återkoppling, berättar Peter Nilsson, creative director och programmerare på Blackfox Studios.
Onlinespelet Dreadlands utspelar sig i en postapokalyptisk värld uppdelad i flera regioner, där spelaren utforskar och kämpar sig igenom utmaningarna i team om tre till tio spelare.
Varje lag väljer en logotyp som representerar teamet och det är här tävlingen kommer in, där du som kreatör kan bidra med din design som förslag på logotyp.
Varje logotyp som antas blir en permanent del i Dreadlands.
– Det här är lite av en gräddfil till att kunna kryssa av spelutvecklare i sin “bucketlist”, berättar Gunnar Johansson, PR manager på Fatshark.
Enligt Fatsharks information om tävlingen, ska logotypen vara 2000 x 2000 pixlar i png-format. Du kan läsa mer om tävlingen och villkoren på Fatsharks sajt.
Hur många logotyper letar ni efter?
– Det blir nog ett svar som kanske växer fram längs vägen. Vi har även möjligheten att lägga in hemliga loggor, vilka man kan låsa upp med ett lösenord. En del som kanske inte riktigt passar in i spelets grunddesign kommer att hamna där, avslutar Gunnar Johansson.