Din logodesign i spelet Dreadlands

TEXT 

Lamin Kivelä

ÄNDRAD 

2020-04-03

 | 

PUBLICERAD 

2020-04-03
Vill du rita postapokalyptisk spelgrafik kan du passa på nu och fram till 11 maj 2020 – utgivaren Fatshark kör en tävling där de letar logotyper till Blackfox Studios turbaserade spel Dreadlands.

Dreadlands släpptes i en tidig version (early access) i början av mars.

Peter Nilsson, creative director och programmerare på Blackfox Studios
Peter Nilsson, creative director och programmerare på Blackfox Studios. Foto: Madeleine von Post.

– Det innebär att spelet inte är 100 procent än, utan vi jobbar fortfarande på många delar. I och med att det finns att köpa och att många spelar det får vi oerhört viktig återkoppling, berättar Peter Nilsson, creative director och programmerare på Blackfox Studios.

Onlinespelet Dreadlands utspelar sig i en postapokalyptisk värld uppdelad i flera regioner, där spelaren utforskar och kämpar sig igenom utmaningarna i team om tre till tio spelare.

Exempel på logotyper i spelet Dreadlands
Exempel på logotyper i spelet Dreadlands. Illustration: Anton Holmqvist och Jonas Norlén.

Varje lag väljer en logotyp som representerar teamet och det är här tävlingen kommer in, där du som kreatör kan bidra med din design som förslag på logotyp.

Varje logotyp som antas blir en permanent del i Dreadlands.

– Det här är lite av en gräddfil till att kunna kryssa av spelutvecklare i sin “bucketlist”, berättar Gunnar Johansson, PR manager på Fatshark.

Enligt Fatsharks information om tävlingen, ska logotypen vara 2000 x 2000 pixlar i png-format. Du kan läsa mer om tävlingen och villkoren på Fatsharks sajt.

Hur många logotyper letar ni efter?

– Det blir nog ett svar som kanske växer fram längs vägen. Vi har även möjligheten att lägga in hemliga loggor, vilka man kan låsa upp med ett lösenord. En del som kanske inte riktigt passar in i spelets grunddesign kommer att hamna där, avslutar Gunnar Johansson.