Min läslista

Din läslista är tom.

Sök på capdesign.se

Notis
13203

Hi-Fi Klubben får ny digital plattform

TEXT Camilla Buch
Annons

Tanken med Hi-Fi Klubbens nya digitala lösning är att bygga en bro mellan den fysiska och digitala kundupplevelsen. I och med denna övergång kommer man sluta med den tryckta katalogen.

– Med den nya digitala plattformen har vi fått ett eget digitalt universum, som återspeglar den service och kunskap som kunderna får i våra butiker. Vi måste inse att den yngre generationen inte skiljer mellan online och offline. De är hela tiden beväpnade med digitala enheter – inte bara när de shoppar, utan också när de endast söker information och inspiration. Vår tryckta katalog har inte samma effekt som tidigare och därför tar vi nu steget fullt ut digitalt tillsammans med Creuna – som har utmanat oss både strategisk, tekniskt och kreativt i denna process, säger Mikkel Braae-Andersen, CMO hos Hi-Fi Klubben, i ett pressmeddelande.

För att plattformen ska vara så flexibel som möjligt har de arbetat efter COPE-principen (”Create once, Publish Everywhere”). Tanken är att redaktörerna ska kunna strukturera allt innehåll så att det fungerar kontextoberoende och i alla kanaler och enheter.

– Det är alltid roligt att arbeta tillsammans med modiga kunder. Hi-Fi Klubben insisterade från start att bli utmanade och gå nya vägar – både i förhållande till den färdiga lösningen men också i förhållande till nya teknologier, processer och metoder. Processen har innehållit massor av passion, och båda parter har varit mycket ambitiösa och ivriga att få skapa en bra produkt. Vi ser fram emot att utveckla plattformen och dra nytta av alla möjligheter som den erbjuder, säger Lars Elkjær Andersen, Director, Clients & Sales Creuna Århus

Annons
Annons

Magasinet

magimage
magimage
2019
No4

Vi pratar med Tecken Signs | Bokstavsillustratören Sofie Björkgren-Näse | Typsnittformgivarna So-Type | Ett samtal om typografi med ATypI | Typotugg | Gutenberg till Opentype

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No3

Pond Designs förpackningsprocess | Tomorrow Machine och framtidens förpackningar | Avkodade förpackningar | Brobygrafiska om varumärkesbärare | Årets PIDA-vinnare | Jake Knapps Design Sprint | Laptop-test

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No2

Interaktiva affischer med Pangpangpang | Visual Arts resa | The Emotional Art Gallery | Galleri: The Pavilion | De formger för Times Square | Personporträtt: Åsa Kax Ideberg | TBWA moderniserar

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No1

Fotorealistisk 3D hos Foam Studio | Offentlig konst i 3D | Galleri med Sven Prim | Ines Alpha sminkar med 3D | The Reprap Story | Omvärldsspaning | Framtiden för 3D | Vinetiketter för världen från Karlstad

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No4

Personporträtt med fotografen Weroncka Gȩsicka | Illustrera med papper | Flat design | Att välja bild | Konflikt och Kreativitet | Platt formagivning tar steget in i framtiden | Så når du betraktaren | Analys av Ericssons nya logotyp

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No3

Så jobbar Tele2 Inhouse | Lean design för formgivare | Effektiv utomhusreklam | Galleri: Björn Persson | Inhouse: Stockholms stadsbibliotek | Anti-copying in design | Inhouse: MoMA | Intervju: Christina Knight

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No2

Sthlm signs handmålar | Nordblicks nya profil | Semiotik i grafiken | Galleri: Simon Hjortek | Löwengrips redesign | Designa effektiva logotyper | Att redesigna eller ej | Nystartade studion Ulmaja Wilsson | Vi testar Loupedeck

Besök vår shop