I år är det känslor som gäller på Berghs slututställning som går under konceptet ”The goosebump factor”.
Utställningen är ett experiment som för studenterna går ut på att väcka besökarnas känslor med sina experimentytor.
– Det finns kommunikation som känns mer än annan, som har något extra. The goosebump factor är just det där lilla extra, det som får oss att bli knäsvaga, gråtmilda, som ger oss fjärilar i magen och gåshud. Med årets koncept ville vi att årets studenter skulle gå in med inställningen att väcka känslor istället för att kommunicera sina lösningar rationellt, säger Karl Holmbom copywriter i studentbyrån som tagit fram konceptet, i ett pressmeddelande.
24 designstudenter har skapat individuella projekt, och 18 grupper av sex till åtta studenter från samtliga utbildningar har tagit fram kommunikationslösningar för skarpa kunder, bland andra Gelato group, Systembolaget, Diakonia och Min stora dag.
Utställningen öppnas för allmänheten på lördag 23 maj mellan 11 och 18.