Min läslista

Din läslista är tom.

Sök på capdesign.se

Sponsrat innehåll

Arkitektkopias lösning låter er fokusera på det kreativa

I samarbete med Arkitektkopia

Med Komplett kampanjhantering från Arkitektkopia får ni hjälp hela vägen från planering och produktion till samordning och distribution.

Fokusera på det ni är bäst på – den kreativa biten. Resten kan ni lämna till Arkitektkopia. Komplett kampanjhantering riktar sig mot inhousebyråer, marknadsavdelningar och butikskedjor som hellre fokuserar på själva marknadskommunikationen och hur målen ska uppnås, snarare än de praktiska bitarna som administration, produktion och distribution. 

— Med den här lösningen får inhouseavdelningarna mycket tid över till att göra det som de gör bäst. Det kreativa ska vara i fokus, säger Daniel Andersson, Key Account Manager på Arkitektkopia.

Arkitektkopia kan även ta en roll där de sätter upp en webbtjänst som gör det enkelt för era butiker och återförsäljare att beställa kampanjmaterialet med full kostnadskontroll och leveranssäkerhet. Det förenklar utrullningen av kampanjen samtidigt som ni säkerställer att materialet är godkänt och i enighet med er grafiska profil.

— Vi har stor kunskap inom materialkännedom och vet vad som krävs för att skapa kampanjmaterial i alla olika utföranden. Vår kunskap om retail gör att vi förstår våra kunders vardag och hur trycksaker ska sampackas och skickas, vilka enheter som tar längre tid att skicka och i vilka material de presterar bäst, berättar Daniel.

Att ha fullständig kontroll på allt kampanjmaterial har avgörande betydelse för en lyckad kampanj. Att undvika förseningar eller kvalitetsmissar är alltid prioriterat och nära kopplat till hur framgångsrik kampanjen blir i slutändan. Som exempel på en kund de har ett effektivt samarbete med tar han upp Tele2.

— Vi har jobbat med Tele2 länge, till och med innan de utvecklade sin framgångsrika inhouseavdelning. Tillsammans med dem har vi kunnat hitta en effektiv lösning som anpassats efter deras behov – det är något vi kan göra för alla kunder.

En viktig del av en lyckad kampanj är att kvaliteten är hög och konstant genom alla led. Det gäller såväl kvaliteten på original, materialval och tryck men även i distributionen. Det kan ses som en självklarhet att utrullningen av trycksakerna bara flyter på, men det kräver en hel del planering och administration som sker i det tysta.

Med helhetslösningen Komplett kampanjhantering tar Arkitektkopia ett helhetsansvar för all kampanjhantering och sköter projektledning, planering, och distribution till butiker och/eller återförsäljare. Kampanjmaterialet optimeras och prissätts så att det är enkelt att beställa och använda på rätt sätt när det kommer ut till butiker och återförsäljare. Arkitektkopia arbetar även proaktivt med att stötta kampanjerna för att få med hela kedjan och nå försäljningsmålen.

Vill du veta mer Arkitektkopias helhetslösning? Surfa in på arkitektkopia.se/kampanjhantering

Annons
Annons
Annons

Magasinet

magimage
magimage
2018
No3

Så jobbar Tele2 Inhouse | Lean design för formgivare | Effektiv utomhusreklam | Galleri: Björn Persson | Inhouse: Stockholms stadsbibliotek | Anti-copying in design | Inhouse: MoMA | Intervju: Christina Knight

Prenumerera
magimage
magimage
2018
No2

Sthlm signs handmålar | Nordblicks nya profil | Semiotik i grafiken | Galleri: Simon Hjortek | Löwengrips redesign | Designa effektiva logotyper | Att redesigna eller ej | Nystartade studion Ulmaja Wilsson | Vi testar Loupedeck

Prenumerera
magimage
magimage
2018
No1

Passionsfyllt foundry | Typografiska omslag | Jämställt inom typografin | Historisk inspiration | Rörlig typografi | Att nå ut med snitten | Webbverktygen för typo | Byråer efter koncept

Prenumerera
magimage
magimage
2017
No5

Framtiden för reklam | Inkludering för tillväxt | Formgivarens roll i en globaliserad värld | Norm Form | Aardman Studios | Färg på rätt sätt | En kräsen generation

Prenumerera
magimage
magimage
2017
No4

Klarnas nya form | Från A till Zlatan | Vikten av design hos Sveriges digitala jättar | Curious ställer frågan först | Starka identiteter för stora varumärken | Converse tar steget fram med blicken bakåt | Nordiskt fokus på flygplansmat

Prenumerera
magimage
magimage
2017
No3

Psykedelisk design | Koncept för krögare | Gedigna kreatörer | Identitet med stil | Matigt fotografi | Alectas historia | Läskig analys

Prenumerera
magimage
magimage
2017
No2

VR till folket | Karaktärsdesign | Robert Sundelin | Johanna Hanno | En byrå över gränser | Framtidens filmstudio | Wacoms nya plattor | Juventus rebrand

Prenumerera
magimage
magimage
2017
No1

Fantastiska världar – Alexander Jansson & Mina Lima | Jakob Trollbäck | Rysk revolution | Magasindesign | Ny form för public service |

Prenumerera
magimage
magimage
2016
No4

Starta egen byrå? – Möjligheterna, utmaningarna och fallgroparna | SJ byter spår | På besök hos Bold | Få effekt utomhus | Typsnittens psykologi | Pionjärer inom VR | Pinterests planer

Prenumerera
magimage
magimage
2016
No3

Tonsäkra omslag – från vinyl till ikon | I huvudet på Jesper Waldersten | En bråkig 40-åring | Där data dominerar | Stjärnskottet Rachel Gogel

Prenumerera
magimage
magimage
2016
No2

Att formge bortom skärmen | Jonathan Barnbrook | Sätt översättningarna | Så funkar Adobe XD | Aktuellt | Portfolio

Prenumerera
magimage
magimage
2016
No1

Design <3 kod I Färglära från Way Out West I Hon formar nyheterna I Så arbetar du med virtuell verklighet

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No8

Henrik Nygren | Formgivarpanelen trendspanar | Appar utan kod | Årets stora formhändelser

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No7

Tema: Typografi | Tobias Frere-Jones | En eklektisk typ | Slitstark form | Från Lady Gaga till Hamilton

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No6

Tema: Karriär | Framtidens kompetens | Björn Kusoffsky | Maxa frilansverksamheten | Nyheterna i Adobe Creative Cloud

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No5

Tema: Hantverk | En responsiv pionjär | Lotta Kühlhorn | Färgglad ölform | Guide: Kalligrafi

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No4

Tema: Grafisk identitet | Tre identiteter | Acne Advertising | Alla finalister i #omSLAGET | Emojins intåg

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No3

Bärbar design | Filmisk form | Jane Bark | Högupplösta skärmar | Uppe i molnet

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No2

Wyatt Mitchell | Grafitti i storformat | Iskalla typer | Ett tungt frågetecken | Guide: Välj rätt papper

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No1

Bildens kraft | Microsofts designchef om framtiden | Lasse Skarbövik | Spel som gör skillnad | Guide: Nyheterna i Camera Raw

Prenumerera