Dagarna till ära flyttades en Heidelberg Vinge från Göteborgstryckeriet in i lokalen på Birger Jarlsgatan, genom det stora glasfönstret på framsidan och den 1,3 ton tunga tryckpressen lyftes in med gaffeltryck.
Under de tre dagarna kunde besökarna höra experter som Christophe Balaresque (Arjowiggins Creative Papers), Tobias Hinton (Göteborgstryckeriet) och Kasim Imrani (Tomlinson) tala om kreativa pappersval, klichéframtagning samt foliering och prägling som dessutom demonstrerades live med Vingen. Antalis kunskap om designpapper och Göteborgstryckeriets snart 100-åriga erfarenhet inom det grafiska hantverket skapade inspirerande seminarier.
– Vi är väldigt nöjda med vår tillfälliga flytt till Stureplan. Den positiva responsen och det höga deltagarantalet överträffade våra förväntningar. Vi ser det som en tydlig bekräftelse på det vi märker bland våra kunder, att intresset för designpapper och högkvalitativa trycksaker ökar. Vi behöver en effektfull, vacker och hållbar kontrast till det digitala, säger Maria Iversén, marknadschef på Göteborgstryckeriet.
– Antalis strategi är att fortsätta utveckla sitt showroom att inte enbart vara en kreativ mötesplats för inspiration och rådgivning utan även erbjuda kunskapsseminarier såsom detta, avslutar Madeleine Eklund, produktchef på Antalis.