Mer exakt har du till 27 oktober 2021 på dig att lämna in bidrag. För dig som behöver ytterligare tid finns också en förlängd deadline den 29 oktober, men då blir tävlingsavgiften högre.
Den 9 december presenterar sedan arrangören, Sveriges Annonsörer de nominerade bidragen.
Finalen brukar vara 100-wattsgalan med prisutdelning. Helt digital i år (för tävlingen 2020), på grund av pandemin med covid-19.
– Det var första gången vi hade en digital 100-wattsgala och det gav möjligheter att öppna upp galan för många fler att se, säger Ulrika Strallhofer, projektledare event på Sveriges Annonsörer.
Hon berättar att de i år hoppas på att kunna genomföra ett fysiskt event igen, eller en hybrid med både fysiskt och digitalt.
– Vi följer såklart situationen och restriktionerna noga, men vår förhoppning är ändå att vi kan ha en gala på plats i Stockholms stadshus den 10 februari 2022.
I vilket fall kommer en 100-wattare, en 75-wattare och en 50-wattare att delas ut i respektive tävlingskategori.

Tävlingskategorierna, 100-wattaren 2021:
- Konsument
- Företag
- Employer Branding & Rekrytering
- Samhälle & Opinion
- Ideellt & Välgörenhet
- 100-fattaren
- Internationellt
- Framsiktigt
- Långsiktigt
- Strategisk Design
Den 70 personer stora juryn för 100-wattaren 2021:
Konsument
Stina Liljekvist, chef Strategisk kommunikation och marknad, Skandia (ordförande)
Sofia Söderqvist, chief marketing officer, Adlibris
Mark Robinson, director group brand and marketing, Lantmännen
Joakim Holmstrand, kommersiell chef, Mio
Karl Wikström, global creative director, Frontify (f.d. Åkestam Holst)
Erika Fondin, planner, Forsman & Bodenfors
Lina Lindén, vd, Wavemaker Sverige
Åsa Sohl, affärsutveckling/kreativitet, Scream
Mats Wester, senior advisor, Kantar Sifo
Katarina Jerndal, vd, Marketing Clinic
Internationellt och Strategisk Design
Peter Jannerö, chief brand and marketing officer, Zound Industries International (ordförande)
Louise von Gussich, country head group marketing Sweden, Nordea
Katarina Adamson, consumer experience, brand and communications director, Volvo Cars
Saba Khotar, inclusion and diversity project lead, H&M Group
Oskar Lübeck, founder and chief creative officer, Bold Scandinavia
Jacob Norstedt, brand director, Silver
Christian Svahn, founder/creative, Knak
Ulrika Celsing, client service manager, Starcom
Sofia Granbom, digital strateg, Hear
Cecilia Fritzon, key account manager and product owner, RAM
Långsiktigt
Michael Grimborg, marknadsdirektör, Synsam (ordförande)
Annika Kreipke, head of marcom, Telenor
Niklas Jansson, chief marketing officer, f.d. Zmarta Group
Astrid Odell, marknadschef, Post Nord
Simon Stefansson, head of strategy and planning, Ingo
Malin Wikerberg, vd and copywriter, Garbergs Malmö
Helena Eriksson, vd och projektledare, Vinter
Lars Bönnelyche, founder and partner, Tre Kronor Media
Christine Völcker, chief client and growth officer, Dentsu Sweden
Robert Beatus, head of R&D, Nepa
Företag och Employer Branding och Rekrytering
Stina Sandell, hållbarhets- och kommunikationsdirektör, Holmen (ordförande)
Petter Ekberg, marknadschef, Brother Sverige
Kerstin Weidstam, acting head of marketing corporate and private customers, SEB
Jonas Nilsson, marknadschef, KIA
Louise Danckwardt, ceo, managing partner, Trygg Sandberg
Anna Stenström, vd, creative director och delägare, Mustasch Reklambyrå
David Granath, ceo, Granath
Jenny Leeb, ceo, Bizkit Havas
Madeleine Pontan, business director, Publicis
Erik Berling, senior consultant, Demoskop
Framsiktigt
Linus Almqvist, communications and marketing director, Ramboll (ordförande)
Linda Gustafsson Neal, regional marketing director Northern Europe, Husqvarna
Julia Grönstedt, marketing manager, brand creative, Klarna
Christian Dahlborg, cmo, Elon Group AB
Jesper Andersson, managing partner and head of communications planning, Nord DDB
Anna Sjövall Hallin, ceo, Markus
Louise Ljungberg, vice vd, Abby Priest
Therese Andersson, business unit director media, How Com
Carl Johan Laséen, digital director, omd
Katarina Slotte, head of market strategy and understanding, Ipsos
Samhälle och Opinion och Ideellt och Välgörenhet
Michel Brygiewicz, marknadschef, Barncancerfonden (ordförande)
Martin Watsfeldt, kampanjansvarig, Göteborgs kyrkliga Stadsmission
Ulrika Nilsdotter Brühl, head of communication, Sverige för UNHCR
Fredrik Kullberg, cmo, Apotek Hjärtat
Cornelia Wangel, head of planning, Volt
Per Wilson, senior planner, King
Lisa Wouda, agency director, Chiffer
Robin Leijonhufvud, chief growth officer, PHD Media
Petter Janbell, head of strategy, Carat
Per Fernström, strategic advisor, Novus
100-fattaren
Maria Höglund, marknadschef, SJ (ordförande)
Andreas Drufva, marknadschef, Svenska Naturskyddsföreningen
Karl Skoog, chief marketing and communication officer, Hjärnfonden
Anette Otterström, communication and brand manager Nordic, RFSU AB
Nicole Kavander, co-founder, speaker and diversity and inclusion consultant, All of Us
Tommy Lindgren, affärs- och varumärkesstrateg, Speye
Camilla Swahn, kommunikationsstrateg, Gullers Grupp
Benjamin Holmfred, Nordic ceo, Magna, Mediabrands AB
Anders Wallqvist, koncernchef, Nowagruppen
Per Davidson, vd and partner, Xtreme Insight AB