Min läslista

Din läslista är tom.

Sök på capdesign.se

Adobe lanserar sitt tredje moln – Document Cloud

TEXT Camilla Buch
ÄNDRAD 2015-03-18 | PUBLICERAD 2015-03-18
Annons

Skärmavbild 2015-03-18 kl. 10.52.35

Efter Creative Cloud och Marketing Cloud är det nu dags för Adobe att släppa sin tredje molntjänst. Acrobat DC är kärnan i nya Document Cloud, och Adobes målsättning är att digitalisera hanteringen av dokument.

– Det har pratats om det pappersfria samhället i många år, men faktum är att när andra branscher som film-, TV- och musikbranschen för länge sen flyttat över till digitala plattformar så är det många företag som fortfarande är fast vid det analoga pappret. Vi vill gärna sätta fart på utvecklingen med vår nya teknik och säkerställa att arbetet med affärskritiska dokument såsom kontrakt och handlingar blir digitalt och lättillgängligt för alla, säger Jenny Höglund, nordisk marknadschef för Document Cloud på Adobe, i ett pressmeddelande.

Med Document Cloud ska användaren bland annat kunna skanna dokument med sin smartphone; skapa, revidera, godkänna, signera och följa dokument via dator och mobila enheter; samt använda företagsklassad e-signering.

Adobe har också tillsammans med IDC gjort en studie i spretiga dokumentprocesser, eller vad de kallar ”document disconnect”, och enligt studien har dessa processer en negativ inverkan på alla delar av verksamheten.

– Alla typer av organisationer lider av spretig dokumenthantering, eller vad vi kallar, ”document disconnect”. Det påverkar företag av alla storlekar i alla branscher över hela världen. Detta resulterar i långa förseningar och fel i hela affärskritiska funktioner såsom köpeavtal och fakturering, inköp, rekrytering och anställningsavtal. Det är ett allvarligt hinder för företag som, enligt vår undersökning, påverkar intäkterna, affärsavtal, kostnader, produktivitet och kundupplevelse negativt. Med Document Cloud kan användaren strömlinjeforma dokumenthanteringen på ett helt nytt sätt, säger Jenny Höglund.

 

Adobe -  Three Clouds Adobe DC - Fill and Sign App Adobe DC - Fill-Sign-App-Signature Adobe Document Cloud

Annons
Annons
Annons

Magasinet

magimage
magimage
2019
No4

Vi pratar med Tecken Signs | Bokstavsillustratören Sofie Björkgren-Näse | Typsnittformgivarna So-Type | Ett samtal om typografi med ATypI | Typotugg | Gutenberg till Opentype

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No3

Pond Designs förpackningsprocess | Tomorrow Machine och framtidens förpackningar | Avkodade förpackningar | Brobygrafiska om varumärkesbärare | Årets PIDA-vinnare | Jake Knapps Design Sprint | Laptop-test

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No2

Interaktiva affischer med Pangpangpang | Visual Arts resa | The Emotional Art Gallery | Galleri: The Pavilion | De formger för Times Square | Personporträtt: Åsa Kax Ideberg | TBWA moderniserar

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No1

Fotorealistisk 3D hos Foam Studio | Offentlig konst i 3D | Galleri med Sven Prim | Ines Alpha sminkar med 3D | The Reprap Story | Omvärldsspaning | Framtiden för 3D | Vinetiketter för världen från Karlstad

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No4

Personporträtt med fotografen Weroncka Gȩsicka | Illustrera med papper | Flat design | Att välja bild | Konflikt och Kreativitet | Platt formagivning tar steget in i framtiden | Så når du betraktaren | Analys av Ericssons nya logotyp

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No3

Så jobbar Tele2 Inhouse | Lean design för formgivare | Effektiv utomhusreklam | Galleri: Björn Persson | Inhouse: Stockholms stadsbibliotek | Anti-copying in design | Inhouse: MoMA | Intervju: Christina Knight

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No2

Sthlm signs handmålar | Nordblicks nya profil | Semiotik i grafiken | Galleri: Simon Hjortek | Löwengrips redesign | Designa effektiva logotyper | Att redesigna eller ej | Nystartade studion Ulmaja Wilsson | Vi testar Loupedeck

Besök vår shop