I slutet av november presenterades vinnarna i den internationella designtävlingen Worldwide Logo Design Awards (Wolda). 307 bidrag från 46 länder gjorde upp i tre olika kategorier; ’Ny logotyp’, ’Logotyp redesign’ och ’Identitet’. Designbyrån Brand- ma’ deltog med tre bidrag – alla belönades med utmärkelser.
– Det var ett väldigt roligt besked att få. Jag hade hoppats på att kanske något av bi- dragen skulle få pris. Så det var minst sagt överraskande att alla tre bidragen premie- rats, och att det dessutom blev ett guld för Fabriksparken. Och så klart extra roligt att designen uppskattas även i internationella sammanhang, säger Brandma’s design director Annika Ståhlgren som formgivit de tre identiteterna.
I kategorin ’Logotype redesign’ fick Brandma’ ett Award of Excellence för för den nya logoty- pen till det norrländska e-handelsföretaget Lapland Eco Store. Dessutom blev det ytterligare två utmärkelser i kategorin ’Identitet’. Dels ett brons för Slam de- sign, ett företag som producerar vardagsföremål för hemmet med tryckta illustrationer från gamla arkiv. Det blev också ett prestigefyllt guld för identiteten till Fabriksparken, ett gammalt indu- striområde i Sundbyberg som Skandia Fastigheter håller på att omvandla till ett attraktivt bostadsområde.