I årets tredje nummer bjuder vi på ett långt reportage om hur musik paketeras i de digitala tjänsternas era. Fyller skivomslaget samma roll när vi främst möts av tumnaglar i Spotify – och hur jobbar egentligen några av Sveriges skickligaste formgivare med artister och deras estetik? Johan Kellman Larsson har intervjuat Karl-Magnus Boske, Katarina Di Leva och Daniel Åberg.
Michael Dee tittar närmare på en bråkig 40-åring: Punken. Musikgenren slog igenom med dunder och brak under november 1976 och influerade inte bara musikens utveckling – utan satte också sin prägel på designhistorien.
Möt den ständigt aktuella konstnären Jesper Waldersten som berättar om sin egen kreativa process och varför han ständigt söker själar. Det unga stjärnskottet Rachel Gogel, som fram till alldeles nyligen var chef för T Brand Studio, den del av anrika New York Times som arbetar med native-lösningar. Och Expressens UX-grupp som låter statistiken driva designarbetet.
Därtill: Anastasia Savinovas kollage fångar platser och deras själar, fyra kreatörer tipsar om hur du maxar portfolion till hösten, processen bakom Haymarkets identitet och Jenny Theolins bästa inspirationskällor.
CAP&Design #3 når prenumeranterna i veckan – och finns i butik under nästa vecka.