I fyran kan du bland annat läsa om SJ:s redesign, signerad Happy F&B, som ska göra tågjättens identitet mer ”mänsklig och härlig”. Vi besöker design- och varumärkesbyrån Bold för att försöka förstå hur de lyckades växa från två, till närmare sextio anställda på bara några år (dessutom gräver vi djupare i två av deras mest högprofilerade case). Och med hjälp av Madder, Hummingbirds och Malmsten Hellberg undersöker vi vad som krävs för att starta en alldeles egen byrå. [prenumerera]
Dessutom: Intervju med Sarah Hyndman om typsnittens psykologiska aspekter; det nya formatet som bäddar för responsiv typografi på webben; Torbjörn Christell ger sina bästa tips för att skapa effekt utomhus; brittiska byrån Inition är pionjärer inom VR; Pinterests CCO om det sociala mediet och framtiden; Malin Koort pappersvärldar och Felix tomatketchups formresa.
Som vanligt samlar vi också de senaste nyheterna, utvalda portfolior och reflektioner från våra krönikörer.