Filippa K satsar på personlig plattform

TEXT 

Hanna Jangenfeldt

PUBLICERAD 

2019-04-05
Modeföretaget Filippa K, som funnits i 25 år, lanserar en ny plattform och design med fokus på en personlig shoppingupplevelse.

Arbetet med att bygga upp plattformen har pågått under fem månader. Jämfört med den tidigare webbsida sätts mer fokus på produkter och bilder samt personliga rekommendationer.

Enligt Filippa K har målet varit att skapa en än mer personifierad shoppningupplevelse. För att göra detta investerade företaget i Episerver Digital Experience Cloud och PWA Frontend Avensia Scope. För sökfunktion, personifiering och rekommendationer har företaget använt sig av Apptus eSales.

– Vi är väldigt nöjda med det tekniska programmet EPiServer, och vår lösningsleverantör Avensia. Båda varumärkena värderar synergi, vilket gör det möjligt för Filippa K att utveckla den tekniska kapaciteten internt”, säger Filippa K:s informationschef Mikael Björklund, och Markus Lindberg, ansvarig för teknik, forskning och produktutveckling.

Hemsidan kommer att finnas på flera språk och ha sex olika valutor tillgängliga.