Förstärkt produkt med AR

TEXT 

Camilla Buch

PUBLICERAD 

2015-12-18
Agfa Graphics, en ledande leverantör till den grafiska industrin, släpper varje år en kalender för sina kunder. I år tar de dock trycket ett steg längre och inkorporerar AR, augmented reality.

2016-COVER-final

Årets kalender går under namnet A year of tempting plates, vilket syftar till både företagets tryckplåtar och till temat för kalendern: maträtter.

Kalendern är, som alltid, framtagen med toppmoderna trycktekniker och material. All prepress är gjord med företagets egna lösningar, med Apogee-arbetsflödet, Azuras kemifria plåtar, Avalons plåtsättare och Sublimas screeningprogram. Kalendern trycktes sedan på högkvalitativa papper från Igepa, med undantag för en sida som trycktes på Agfas egna synaps-material.

En stor skillnad för i år är att Agfa arbetat in AR i kalendern vilket innebär att man, med hjälp av Agfa Graphics AR-app, får se en video om hur maträtten är gjord när man scannar in sidan.

04-APRIL-final