Min läslista

Din läslista är tom.

Sök på capdesign.se

Hummingbirds paketerar ny satsning inom co-working

TEXT Mina Stierna
ÄNDRAD 2019-01-14 | PUBLICERAD 2018-12-14
Annons

Nu lanserar Profi Fastigheter sitt nya koncept C/O – en satsning för att skapa smartare co-workinglösningar för moderna företagare. Partner för att utveckla kommunikation och design är Hummingbirds Hybrid Agency.

”Med C/O breddar vi vårt kunderbjudande för att möta marknadens krav på effektiva kontor, inom loppet av några månader kommer vi ha rullat ut 6 nya C/O kontor. Konceptet bygger på differentierade lokaler med tyngdpunkt på gemensamhetsytor för möten, hög designnivå, stort hållbarhetsfokus och flexibla avtal till marknadens bästa pris. Att vi valt att arbeta med Hummingbirds beror på deras breda kommunikationserbjudande”, säger Thomas Jonasson Marknadschef på Profi Fastigheter.

”Med C/O breddar vi vårt kunderbjudande för att möta marknadens krav på effektiva kontor, inom loppet av några månader kommer vi ha rullat ut 6 nya C/O kontor. Konceptet bygger på differentierade lokaler med tyngdpunkt på gemensamhetsytor för möten, hög designnivå, stort hållbarhetsfokus och flexibla avtal till marknadens bästa pris. Att vi valt att arbeta med Hummingbirds beror på deras breda kommunikationserbjudande”, säger Thomas Jonasson Marknadschef på Profi Fastigheter.

Målet har varit att kombinera glädjefylld enkelhet med businesstänk genom färgstarka illustrationer och lekfull copy.

”Det är extremt kul när man får ta ett projekt hela vägen! Här började vi med koncepttänk och landade i att sätta copylösningar för tallrikar, skålar och muggar”, säger Emil Löfman, senior creative på Hummingbirds.

”Då det blivit extremt populärt med co-working lösningar är det väldigt konkurrensutsatt marknad. Det var därför viktigt att få det att kännas enkelt – helt enkelt hålla tröskeln så låg som möjligt, och där har det visuella uttrycket och designen fått spela en stor roll”, sägerTobias Bergholm, Art Director på Hummingbirds.

Annons
Annons
Annons

Magasinet

magimage
magimage
2019
No4

Vi pratar med Tecken Signs | Bokstavsillustratören Sofie Björkgren-Näse | Typsnittformgivarna So-Type | Ett samtal om typografi med ATypI | Typotugg | Gutenberg till Opentype

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No3

Pond Designs förpackningsprocess | Tomorrow Machine och framtidens förpackningar | Avkodade förpackningar | Brobygrafiska om varumärkesbärare | Årets PIDA-vinnare | Jake Knapps Design Sprint | Laptop-test

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No2

Interaktiva affischer med Pangpangpang | Visual Arts resa | The Emotional Art Gallery | Galleri: The Pavilion | De formger för Times Square | Personporträtt: Åsa Kax Ideberg | TBWA moderniserar

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No1

Fotorealistisk 3D hos Foam Studio | Offentlig konst i 3D | Galleri med Sven Prim | Ines Alpha sminkar med 3D | The Reprap Story | Omvärldsspaning | Framtiden för 3D | Vinetiketter för världen från Karlstad

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No4

Personporträtt med fotografen Weroncka Gȩsicka | Illustrera med papper | Flat design | Att välja bild | Konflikt och Kreativitet | Platt formagivning tar steget in i framtiden | Så når du betraktaren | Analys av Ericssons nya logotyp

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No3

Så jobbar Tele2 Inhouse | Lean design för formgivare | Effektiv utomhusreklam | Galleri: Björn Persson | Inhouse: Stockholms stadsbibliotek | Anti-copying in design | Inhouse: MoMA | Intervju: Christina Knight

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No2

Sthlm signs handmålar | Nordblicks nya profil | Semiotik i grafiken | Galleri: Simon Hjortek | Löwengrips redesign | Designa effektiva logotyper | Att redesigna eller ej | Nystartade studion Ulmaja Wilsson | Vi testar Loupedeck

Besök vår shop