Bland talarna finns Håkan Bodman från byrån Inhouse som sedan 1986 hjälpt över 300 företag och organisationer att utveckla inhouse-byråer. Han verkar också som lärare vid IHM Business School samt Berghs School of Communication.
Hur hamnade juristen i reklambranschen? Mattias Sjöstrand satsade på att bli kreativ chef i reklambranschen istället för att fortsätta som jurist. Under sitt anförande kommer han att utmana vedertagna sanningar om kreativt arbete och hur man kan skapa processer för kreativitet.
Från Sveriges Radio kommer Åsa Kellner och Karin Peterson och sprider ljus över hur deras utveckling gått från reklamavdelning till inhouse-byrå. De kommer att berätta om huruvida de arbetar för att bli lika självklart digitala som analoga och hur Sveriges Radio ska behålla sin position i framtiden.
Bildens och videons betydelse kan inte nog belysas i denna tid då medier idag översvämmas av dessa. Från en studio som ständigt får nya förfrågningar om studiebesök kommer Magnus Haglund-Lindner. Han är exekutiv producent för Unionens studioproduktion. Från att ha haft en temporär studiomiljö tog han hem hela produktionen och gör idag program av hög kvalitet i en high-end-studio med live-3D-produktion.
Att ägna sig åt en bransch som man inte trodde fanns? Ja det har Pål Katsler gjort sedan han lämnade sin humanistiska utbildning. Han har rört sig mellan byråer som Y&R och Publicis till Inhouse hos IKEA och start-upen Orbital. Han kommer att prata om kreativ självkänsla, kultur kontra värderingar och konsten att optimera boxen utan att fastna i den. Pål Katsler är också gästföreläsare och assessor på Hyper Island.
Från InterIKEA kommer Anders Printz där han är fotochef. Han kommer att prata om varför de valt inhouse och fördelarna med det. Ett av deras projekt, som belyses, innehåller världskända animationsföretag. Tillsammans har de utvecklat metoder för utbyte av innehåll i bilder då de ska vara gångbara i olika delar av världen.
Mer info och biljetter hittar du här. Vi ses!