Det professionellt inriktade sociala nätverket Linkedin har lanserat en redesign av sitt gränssnitt. De tre nya uppdateringarna ska göra sajtens 347 miljoner medlemmar över hela världen mer engagerade.
Det nya gränssnittet har tre större förändringar men den övergripande formen och färgerna för sajten, ljusgrå bakgrund med vita block av information, förblir. I nyhetsflödet har de tagit fram en enklare design där inlägg och artiklar ska presenteras på ett tydligare sätt.
”Medlemmarnas nyhetsflöde blir smartare eftersom inlägg och artiklar nu har en tydligare koppling till medlemmars titel, bransch, kanaler, dem de följer och vad andra i deras nätverk läser.” skriver Linkedin.
I det nya gränssnittet ska också statistiken vara tydligare för vilka medlemmar som hittat till din profil och hur, med en ny meny i toppen på startsidan. I menyn ska användaren kunna redigera sin profil för att upplevelsen lättare ska kunna anpassas till varje användares fördel.
En ny modul introduceras på sajten, i vilken användaren lättare ska kunna hålla sig uppdaterad med sina kontakter. I ”chanser att ta kontakt”-rutan finns möjlighet för användaren att gilla och kommentera nya händelser i sina nätverk.