Ny byrå med VR-fokus

TEXT 

Sara Wilk

PUBLICERAD 

2016-08-24
I veckan slog byrån Warpin' Media, som ska kommersialisera virtual reality, upp sina portar.
Caroline Roth och Emma af Robson.
Caroline Roth och Emma af Robson.

Den nystartade byrån ska arbeta med både virtual reality och augmented reality utifrån ett varumärkes- och kundupplevelseperspektiv. Det innebär att de bland annat fokuserar på strategi, branding och relevant innehåll. Och de har redan knutit till sig ett globalt nätverk som bland annat inkluderar spelutvecklarna Svrvive.

– Att virtual reality kommer vara en av de viktigaste marknadsföringskanalerna framöver är det väl ingen som tvivlar på längre. Vi ser i dag att det finns VR-innehåll men att det ännu inte har kommersialiserats för att få dit trafiken, vilket är en av flaskhalsarna för att styra marknadsinvesteringar dit. Vi såg ett uppenbart problem och Warpin’ Media är här för att lösa det, säger Caroline Roth som är grundare och vd.

Caroline Roth är marknadschef, konsult och grundare av La Strategista. Hon har tidigare arbetat med varumärken som Ralph Lauren och Gant. Byråns chief operating officer, Emma af Robson, kommer närmast från tjänsten som vd på Stampens Modern Women Media.