Min läslista

Din läslista är tom.

Sök på capdesign.se

Ny chef på Sveriges Kommunikationsbyråer

TEXT Lamin Kivelä

Linda Nilsson blir ny vd på Sveriges Kommunikationsbyråer (Komm). Hon tar över efter Jessica Bjurström, som innehaft posten sedan 2010.

Annons
Linda Nilsson är ny vd på Sveriges Kommunikationsbyråers. Här med Helena Westin, organisationens ordförande. Foto: Johanna Åkerberg Kassel.
Linda Nilsson är ny vd på Sveriges Kommunikationsbyråers. Här med Helena Westin, organisationens ordförande. Foto: Johanna Åkerberg Kassel.

När Linda Nilsson nu går in i rollen som chef på Sveriges Kommunikationsbyråer, är det närmast från den närliggande positionen som tillförordnad vd. Den roll hon haft sedan hösten 2018.

– Jag är glad och ödmjuk över att ha fått det här förtroendet. Som bransch genomgår vi just nu en prövande period, men jag är övertygad om att kreativ kommunikation spelar en viktig roll i ekonomins återhämtning. Är det något jag brinner för så är det den professionella och kreativa kommunikation som Sveriges kommunikationsbyråers medlemmar skapar, unika kompetenser som ska värderas därefter. Jag ser fram emot att tillsammans med medlemmarna fortsätta skapa en hållbar byråbransch där både människor och affärer mår bra.

Under sin tid som tillförordnad vd har Linda Nilsson levererat både resultat och nöjda medlemmar, säger Helena Westin, styrelseordförande på Sveriges Kommunikationsbyråer.

– I en ovanlig tid som denna behöver Sveriges Kommunikationsbyråer vara lyhörda, snabba och flexibla. Det handlar både om att stötta medlemmarna på kort och lång sikt i en ny vardag, men även att ge kommunikationsbranschen en tydligare röst i näringslivet i stort. Linda är tveklöst rätt person att leda organisationen i detta.

Företrädaren Jessica Bjurström går vidare till ett nytt uppdrag, efter en längre tids tjänstledighet.

Linda Nilsson tillträder formellt den nya tjänsten som vd för Sveriges Kommunikationsbyråer den 1 september 2020.

Annons
Annons
Annons

Magasinet

magimage
magimage
2019
No4

Vi pratar med Tecken Signs | Bokstavsillustratören Sofie Björkgren-Näse | Typsnittformgivarna So-Type | Ett samtal om typografi med ATypI | Typotugg | Gutenberg till Opentype

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No3

Pond Designs förpackningsprocess | Tomorrow Machine och framtidens förpackningar | Avkodade förpackningar | Brobygrafiska om varumärkesbärare | Årets PIDA-vinnare | Jake Knapps Design Sprint | Laptop-test

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No2

Interaktiva affischer med Pangpangpang | Visual Arts resa | The Emotional Art Gallery | Galleri: The Pavilion | De formger för Times Square | Personporträtt: Åsa Kax Ideberg | TBWA moderniserar

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No1

Fotorealistisk 3D hos Foam Studio | Offentlig konst i 3D | Galleri med Sven Prim | Ines Alpha sminkar med 3D | The Reprap Story | Omvärldsspaning | Framtiden för 3D | Vinetiketter för världen från Karlstad

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No4

Personporträtt med fotografen Weroncka Gȩsicka | Illustrera med papper | Flat design | Att välja bild | Konflikt och Kreativitet | Platt formagivning tar steget in i framtiden | Så når du betraktaren | Analys av Ericssons nya logotyp

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No3

Så jobbar Tele2 Inhouse | Lean design för formgivare | Effektiv utomhusreklam | Galleri: Björn Persson | Inhouse: Stockholms stadsbibliotek | Anti-copying in design | Inhouse: MoMA | Intervju: Christina Knight

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No2

Sthlm signs handmålar | Nordblicks nya profil | Semiotik i grafiken | Galleri: Simon Hjortek | Löwengrips redesign | Designa effektiva logotyper | Att redesigna eller ej | Nystartade studion Ulmaja Wilsson | Vi testar Loupedeck

Besök vår shop