För att stötta Mustaschkampen och påminna alla pappor om vikten av att testa sig för prostatacancer har Kalles odlat mustasch. Under november månad får därför 600 000 tuber Kalles Kaviar nytt utseende.
– Kalles har i princip sett likadan ut sedan lanseringen 1954, när vi nu byter utseende gör vi det för en god sak. Med kampanjen #PåminnPappa uppmärksammar vi alla pappor om hur viktigt det är att testa sig, säger Malou Wik Yeung, marknadschef för Kalles Kaviar på Orkla Foods Sverige.
Prostatacancer är den vanligaste typen av cancer i Sverige. Varje dag får 27 män diagnosen, men upptäcks sjukdomen i tid kan den gå att bota. En rejäl mustasch på 600 000 stora tuber Kalles blir en ständig påminnelse – vid varje frukost, vid varje kvällsmacka, på varje ägg eller så länge tuben räcker i kylskåpet. Kampanjen är en del av #PåminnPappa som pushar familjemedlemmar till att påminna män om att testa sig.
– Ju fler vi är som påminner desto bättre. Tillsammans kan vi rädda liv, säger Torsten Tullberg, kampanjledare för Mustaschkampen på Prostatacancerförbundet.