Min läslista

Din läslista är tom.

Sök på capdesign.se

Identitet
38301

Förnyelse för Sepaf

TEXT Camilla Buch

En ny logotyp och ett uppdaterat varumärke är aktuellt hos branschorganisationen Sepaf, som förnyats av Cloudberry och Amigos Design.

Annons

sepaf

Sepaf är branschorganisationen för svenska immaterialrättsföretag, och med det nya varumärket vill de ge positiva associationer till olika former av immaterialrättskydd (framför allt patent, varumäres- och designskydd). En ny grafisk profil och varumärkesplattform har därför tagits fram av Cloudberry Communications.

– Vi har haft ett stort behov av att förnya oss. Immaterialrättsområdet har förändrats radikalt de senaste åren, och utvecklingen kommer fortsätta med globalisering och förändrade förutsättningar för immaterialrättsskydd. Detta har varit ingångsvärden när vi tagit fram ett nytt varumärke; ett märke som ska kunna bidra till branschen, kunskapen och intresset för immaterialrätt och framför stärka medlemmarnas position, säger Kristina Walls, ordförande i Sepaf och vice vd för Awapatent.

Tanken med den nya logotypen är att den ska kunna användas som ett sigill som medlemmar och anställda kan använda i sin egen kommunikation för att visa att de tillhör medlemsorganisationen och allt det innebär.

Kommunikationsbyrån Cloudberry Communications har arbetat tillsammans med designbyrån Amigos i ett drygt år och arbetet inleddes med en omvärlds- och målgruppsanalys som legat till grund för resten av arbetet.

sepaf_

Annons
Annons

Magasinet

magimage
magimage
2016
No2

Att formge bortom skärmen | Jonathan Barnbrook | Sätt översättningarna | Så funkar Adobe XD | Aktuellt | Portfolio

Prenumerera
magimage
magimage
2016
No1

Design <3 kod I Färglära från Way Out West I Hon formar nyheterna I Så arbetar du med virtuell verklighet

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No8

Henrik Nygren | Formgivarpanelen trendspanar | Appar utan kod | Årets stora formhändelser

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No7

Tema: Typografi | Tobias Frere-Jones | En eklektisk typ | Slitstark form | Från Lady Gaga till Hamilton

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No6

Tema: Karriär | Framtidens kompetens | Björn Kusoffsky | Maxa frilansverksamheten | Nyheterna i Adobe Creative Cloud

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No5

Tema: Hantverk | En responsiv pionjär | Lotta Kühlhorn | Färgglad ölform | Guide: Kalligrafi

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No4

Tema: Grafisk identitet | Tre identiteter | Acne Advertising | Alla finalister i #omSLAGET | Emojins intåg

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No3

Bärbar design | Filmisk form | Jane Bark | Högupplösta skärmar | Uppe i molnet

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No2

Wyatt Mitchell | Grafitti i storformat | Iskalla typer | Ett tungt frågetecken | Guide: Välj rätt papper

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No1

Bildens kraft | Microsofts designchef om framtiden | Lasse Skarbövik | Spel som gör skillnad | Guide: Nyheterna i Camera Raw

Prenumerera