Min läslista

Din läslista är tom.

Sök på capdesign.se

Notis
41209

Adobe uppdaterar Creative Cloud

TEXT Sara Wilk

Lagom till sommaren gör Adobe flera uppdateringar i Creative Cloud. Flera nya funktioner lanseras, bland annat har Photoshop lärt sig att känna igen typsnitt.

Annons

Adobe_CC

Nyheterna inkluderar flera av programmen i Creative Cloud. Men det som nämns först är Photoshop CC, som med uppdateringarna får förmågan att identifiera typsnitt automatiskt – och föreslå ett som finns tillgängligt på datorn med hjälp av Adobe Typekit.

Den nya funktionen Content Aware Crop gör det möjligt att automatiskt fylla i de tomrum som uppstår vid rotation eller förstoring av bilder. Och Face Aware Liquify gör det lättare att förändra ett ansiktsuttryck utan att påverka proportionerna.

– Flera av nyheterna understryker vår ambition att göra Creative Cloud till det naturliga valet för alla som arbetar med kreativa verktyg. Det gäller oavsett om det rör sig om design på desktop eller utveckling av mobila appar, säger Anna Rose som är nordisk marketingchef för Adobe Creative Cloud Individual.

Adobe_CC2

Fler nyheter i uppdateringen:

  • Adobe Stock blir än mer integrerat och det ska snart bli möjligt att sälja sina egna verk direkt från Lightroom, Bridge, Photoshop Fix och Photoshop Mix.
  • Premiere Pro CC får en field of view-funktion som ger en förhandsvisning av hur ditt alster ser ut i virtual reality.
  • I Illustrator CC går det nu att exportera i flera format och upplösningar på en gång.
  • I After Effects CC kan man skapa animerade figurer som följer en verklig persons röst och rörelser i realtid.
  • Det ska bli möjligt att samarbeta i team trots olika rättighetsinställningar.
Annons
Annons
Annons

Magasinet

magimage
magimage
2019
No4

Vi pratar med Tecken Signs | Bokstavsillustratören Sofie Björkgren-Näse | Typsnittformgivarna So-Type | Ett samtal om typografi med ATypI | Typotugg | Gutenberg till Opentype

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No3

Pond Designs förpackningsprocess | Tomorrow Machine och framtidens förpackningar | Avkodade förpackningar | Brobygrafiska om varumärkesbärare | Årets PIDA-vinnare | Jake Knapps Design Sprint | Laptop-test

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No2

Interaktiva affischer med Pangpangpang | Visual Arts resa | The Emotional Art Gallery | Galleri: The Pavilion | De formger för Times Square | Personporträtt: Åsa Kax Ideberg | TBWA moderniserar

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No1

Fotorealistisk 3D hos Foam Studio | Offentlig konst i 3D | Galleri med Sven Prim | Ines Alpha sminkar med 3D | The Reprap Story | Omvärldsspaning | Framtiden för 3D | Vinetiketter för världen från Karlstad

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No4

Personporträtt med fotografen Weroncka Gȩsicka | Illustrera med papper | Flat design | Att välja bild | Konflikt och Kreativitet | Platt formagivning tar steget in i framtiden | Så når du betraktaren | Analys av Ericssons nya logotyp

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No3

Så jobbar Tele2 Inhouse | Lean design för formgivare | Effektiv utomhusreklam | Galleri: Björn Persson | Inhouse: Stockholms stadsbibliotek | Anti-copying in design | Inhouse: MoMA | Intervju: Christina Knight

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No2

Sthlm signs handmålar | Nordblicks nya profil | Semiotik i grafiken | Galleri: Simon Hjortek | Löwengrips redesign | Designa effektiva logotyper | Att redesigna eller ej | Nystartade studion Ulmaja Wilsson | Vi testar Loupedeck

Besök vår shop