Min läslista

Din läslista är tom.

Sök på capdesign.se

Änglamark har fått nytt liv genom ny form

TEXT Mina Stierna

Nya satsningen på Änglamark har som mål att påverka både vår planet och vår hälsa.

Annons

För ett tag sen blev det klart att Coop tillsammans med byrån Priority ska bygga om varumärket Änglamark för att attrahera nya, yngre kundgrupper genom en konceptuell kommunikation. Arbetet syns redan i form av ny förpackningsdesign och butikskommunikation och en fortsatt konceptuell utveckling av kommunikationen.

Vi tog ett samtal med Erik Tillberg, VD för Priority för att ta reda på lite mer kring det nya uppdraget vars nästa steg är att satsa på utbyggnaden av Änglamark i Danmark och Norge.

– Vi satsar nu på ett ännu större sortiment med fler artiklar. Samt mer kommunikation och ökad digital närvaro. Millennials är en väldigt kunnig målgrupp, som både är intresserade och har höga krav på hållbara produkter.

I det dagliga arbetet med kunden satsar man på att jobba i starka team som innefattar kunskaper om både; affärsstrategi, kommunikation och design.

– Det innebär en daglig kontakt med många olika delar av kundens organisation och på olika nivåer, från koncernledning till butiksmedarbetare.

I det nya arbetet ingår också utveckling av själva sortimentet.

– Det handlar om att bredda sortimentet mot nya kategorier. Och nya samarbeten med nya innovativa leverantörer inom hållbarhet. Ett exempel är ett utökat sortiment inom Vego.

Mest inspirerande med den nya kunden tycker man på Priority är att maten man lägger i varukorgen är en av de viktigaste källorna till klimatpåverkan.

– Hur vi väljer när vi handlar är något av det största vi kan göra som enskilda konsumenter för att påverka både vår planet och vår hälsa. Det har varit jätteroligt för hela teamet att få jobba med ett varumärke, som är en pionjär inom hållbarhet och tar dessa frågor på så stort allvar, avslutar Erik.

I bilden nedan kan vi se första resultatet av samarbetet i form av en rendodlad förpackningsdesign som har som mål att tydligare lyfta fram det ekologiska och butikskommunikationen som går under temat ”Svårt att välja? – välj Änglamark – noga utvalt, klokt bortvalt.”

Annons
Annons
Annons

Magasinet

magimage
magimage
2019
No4

Vi pratar med Tecken Signs | Bokstavsillustratören Sofie Björkgren-Näse | Typsnittformgivarna So-Type | Ett samtal om typografi med ATypI | Typotugg | Gutenberg till Opentype

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No3

Pond Designs förpackningsprocess | Tomorrow Machine och framtidens förpackningar | Avkodade förpackningar | Brobygrafiska om varumärkesbärare | Årets PIDA-vinnare | Jake Knapps Design Sprint | Laptop-test

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No2

Interaktiva affischer med Pangpangpang | Visual Arts resa | The Emotional Art Gallery | Galleri: The Pavilion | De formger för Times Square | Personporträtt: Åsa Kax Ideberg | TBWA moderniserar

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No1

Fotorealistisk 3D hos Foam Studio | Offentlig konst i 3D | Galleri med Sven Prim | Ines Alpha sminkar med 3D | The Reprap Story | Omvärldsspaning | Framtiden för 3D | Vinetiketter för världen från Karlstad

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No4

Personporträtt med fotografen Weroncka Gȩsicka | Illustrera med papper | Flat design | Att välja bild | Konflikt och Kreativitet | Platt formagivning tar steget in i framtiden | Så når du betraktaren | Analys av Ericssons nya logotyp

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No3

Så jobbar Tele2 Inhouse | Lean design för formgivare | Effektiv utomhusreklam | Galleri: Björn Persson | Inhouse: Stockholms stadsbibliotek | Anti-copying in design | Inhouse: MoMA | Intervju: Christina Knight

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No2

Sthlm signs handmålar | Nordblicks nya profil | Semiotik i grafiken | Galleri: Simon Hjortek | Löwengrips redesign | Designa effektiva logotyper | Att redesigna eller ej | Nystartade studion Ulmaja Wilsson | Vi testar Loupedeck

Besök vår shop

Integritetsinställningscenter

Google Analytics

Used to distinguish users in google analytics.

_ga, _gid

User login

WordPress uses cookies, or tiny pieces of information stored on your computer, to verify who you are. There are cookies for logged in users and for commenters.

wordpress_logged_in_, wordpress_sec_, wordpress_test_cookie, wp-settings-5, wp-settings-time-5

Site setting

To store a the logged in user's username and a 128bit encrypted key. This information is required to allow a user to stay logged in to a web site without needing to submit their username and password for each page visited. Without this cookie, a user is unable to proceed to areas of the web site that require authenticated access.

PHPSESSID

GDPR Consent

GDPR – check for consent types.

gdpr[consent_types]