Arjowiggins Creative Papers inkluderar varumärkena Conqueror, Curious Collection, Keaykolour, Rives samt Pop’Set, som Antalis nu lanserar på marknaden. Pop’Set har enligt Antalis ett omfattande utbud av infärgade, tonade designpapper i intensiva, levande nyanser som kompletteras av en serie med matchande kuvert.
– För oss är trycksaken mer levande nu än någonsin. Tillväxten inom digital kommunikation har ökat effekten av vad det tryckta mediet kan förmedla, att förstärka ett budskap genom noggrant val av papper och trycktekniker. Det kanske trycks i mindre omfattning i vårt digitala samhälle, men få kanaler kan ge samma upplevelse som en arbetad trycksak, säger Madeleine Eklund, product manager Creative Papers Scandinavia, och fortsätter:
– Vår mission är att ge designers, varumärkesägare och tryckerier professionell rådgivning och inspiration gällande papper som ger trycksaken det lilla extra. Till vår hjälp har vi marknadens starkaste varumärken i vår produktportfölj, som finns tillgängliga över hela världen, avslutar Madeleine Eklund.