Dallas rebrandar Kunskapskanalen

TEXT 

Mårten Huzell

PUBLICERAD 

2018-01-24
Kunskapskanalens nya identitet, framtagen av designbyrån Dallas, ska andas självförtroende och upptäckarglädje med funktionsdesign som bjuder in och guidar besökaren.

[prenumerera]

Grunden för den nya identiteten bygger på den klassiska håltavlan. En flexibel grund som lätt kan anpassas efter innehåll och enkelt uppdateras. Den nya logotypen är en förfinad version och nytolkning av kanalens gamla logotyp. Baton Turbo är det nya typsnittet och hemsidan har dag- och nattläge. Designen ska locka besökaren till djupdykningar och lärande genom kanalens digra utbud.

– I sin nya kostym är Kunskapskanalen äntligen dressad för att leva som man lär, säger Anders Johansson, creative director på Dallas.

Den nya identiteten lanseras först på kunskapskanalen.se, en helt ny hemsida och tjänst. Senare i vår kommer även tv-kanalen att uppdateras.