F&B tar hem gul penna i D&AD

TEXT 

Mette Rosencrantz

PUBLICERAD 

2015-05-25

zlatan

I dagarna hölls prisutdelningen i den brittiska reklamtävlingen D&AD. Vinnarna presenterades för en månad sedan, och priset består som tidigare av en penna. Pennornas valörer presenterades dock inte förrän på själva prisutdelningen.

Forsman & Bodenfors, som förra året vann det finaste priset – en svart penna, tog i år hem den enda svenska gula pennan för sin kampanj ”805 million names” featuring Zlatan Ibrahimovic.

Ytterligare sex svenska byråer tog hem pennor i årets prisutdelning, totalt blev det 13 pennor till Sverige.

Den stora vinnaren blev ”Like a Girl”, Leo Burnett och Hollers kampanj för Always. Kampanjen tog hem en svart penna, två gula pennor, tre grafitpennor och två träpennor.

Totalt delades 847 pennor ut. För att se alla vinnarna i de olika kategorierna, besök D&AD’s webbplats.

DAD-New-Pencil-Line-up-2015