Tidningen Ad Age har släppt sin årliga rapport över världens mest prisade byrå. Vi är stolta att meddela att svenska Forsman & Bodenfors tog hem första pris! Bland annat på grund av deras reklamfilm för Volvo, ”Epic Split”, som i sin tur är årets mest prisbelönta reklamfilm. Dessutom fick Volvos ”Live Test Series” pris för mest prisade kampanj.
Cap&Design fick tag på Erik Sollenberg, VD för Forsman & Bodenfors.
Grattis! Hur känns det?
Tack. Det känns fantastiskt! Härligt med bekräftelse.
Vad tror du att ni gör som gör er så framgångsrika?
Utmärkelsen i Ad Age är en summering av kreativa tävlingar 2014. Ska man komma så högt upp som vi gjort i år så måste man först och främst ha en rejäl hit och ett par jobb till som tar för sig. Framgången i tävlingar kommer inte av att fokuser på tävlingar. Tricket är att alltid försöka göra ett bra jobb för sin kund med stor respekt för den som förväntas ta del av kommunikationen. Allt vad gäller tävlingar får man se som en eventuell bonus – inte målet.
Känner ni en viss prestationsångest nu inför det här året med tanke på vilket kanonår ni haft 2014?
Nej, jag tror inte det. Dels för att det inte går att göra om det här två år på raken och dels för att vi inte fokuserar på tävlingar. Visst gillar vi att tävla när vi väl gjort våra jobb men vi tänker aldrig tävling när vi gör jobbet.
Erik Sollenberg, VD F&B