Min läslista

Din läslista är tom.

Sök på capdesign.se

Notis
29950

Juryn klar för Nordic Creative Talent Award 2015

TEXT Camilla Buch
ÄNDRAD 2015-10-02 | PUBLICERAD 2015-10-02

Tillsammans med Adobe Nordic håller CAP&Design för andra året i rad tävlingen för att lyfta fram de mest lovande unga, nordiska kreatörerna under 28 år. Nu har juryn för tävlingen utsetts.

Annons

jury_logo

Nomineringen är öppen fram till den 8 oktober, och de som kommer avgöra vem som tar hem priset har precis utsetts. Fem välkända branschprofiler från Sverige, Danmark, Norge och Finland finns på listan och ordförande blir en jurymedlem från värdlandet – i år är det Sverige.

Här är jurylistan:

Digge Zetterberg (Sverige), juryns ordförande, Head of Talent and Promotion The North Alliance
Maja Folgerø (Norge), Senior Creative POL
Sebastian Gram (Danmark), Design Director Hello Monday
Antti Hinkula (Finland), Creative Director, CEO & Founder Kokoro & Moi
Oskar Lübeck (Sverige), Executive Creative Director Bold Scandinavia & Partner The North Alliance

– Vi är väldigt glada över att dessa personer har tackat ja. De har alla lång erfarenhet inom form och design och liknande tävlingar, säger Anna Rose, marknadschef för Digital Media hos Adobe i Norden.

Juryn kommer att bedöma bidragen utifrån dess hantverk, unicitet och innovationsgrad, och estetik.

Vinnarna presenteras sedan i Stockholm den 12 november där kreatörer från hela Norden samlas för Adobes Creative Meet Up.

– Alla som nominerar är med och tävlar om ett Creative Cloud-abonnemang under tolv månader och en ett års-prenumeration på CAP&Design. De åtta vinnarna får, förutom själva priset – The Brick, stort utrymme i CAP&Design och Adobe Nordics egna plattformar. Liksom förra året kommer vi på Adobe ta fram en digital publikation för läsplattor och mobilen där vinnarna och deras hantverk presenteras närmare, säger Anna Rose.

För att nominera någon, klicka här.

Brick-big_w

Annons
Annons
Annons

Magasinet

magimage
magimage
2019
No4

Vi pratar med Tecken Signs | Bokstavsillustratören Sofie Björkgren-Näse | Typsnittformgivarna So-Type | Ett samtal om typografi med ATypI | Typotugg | Gutenberg till Opentype

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No3

Pond Designs förpackningsprocess | Tomorrow Machine och framtidens förpackningar | Avkodade förpackningar | Brobygrafiska om varumärkesbärare | Årets PIDA-vinnare | Jake Knapps Design Sprint | Laptop-test

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No2

Interaktiva affischer med Pangpangpang | Visual Arts resa | The Emotional Art Gallery | Galleri: The Pavilion | De formger för Times Square | Personporträtt: Åsa Kax Ideberg | TBWA moderniserar

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No1

Fotorealistisk 3D hos Foam Studio | Offentlig konst i 3D | Galleri med Sven Prim | Ines Alpha sminkar med 3D | The Reprap Story | Omvärldsspaning | Framtiden för 3D | Vinetiketter för världen från Karlstad

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No4

Personporträtt med fotografen Weroncka Gȩsicka | Illustrera med papper | Flat design | Att välja bild | Konflikt och Kreativitet | Platt formagivning tar steget in i framtiden | Så når du betraktaren | Analys av Ericssons nya logotyp

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No3

Så jobbar Tele2 Inhouse | Lean design för formgivare | Effektiv utomhusreklam | Galleri: Björn Persson | Inhouse: Stockholms stadsbibliotek | Anti-copying in design | Inhouse: MoMA | Intervju: Christina Knight

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No2

Sthlm signs handmålar | Nordblicks nya profil | Semiotik i grafiken | Galleri: Simon Hjortek | Löwengrips redesign | Designa effektiva logotyper | Att redesigna eller ej | Nystartade studion Ulmaja Wilsson | Vi testar Loupedeck

Besök vår shop