Kändistätt på bokrelease hos Antalis

TEXT 

Camilla Buch

PUBLICERAD 

2017-11-06
Nyligen lanserades författaren Anna Bensons bok Blå Kokboken i samarbete med Antalis i deras showroom på Birger Jarlsgatan i Stockholm.

I boken bjuder tolv välkända män på sina möten med cancer och personliga paradrecept och även sina tankar kring mat och hälsa. Boken är tryckt på papperet Scandia 2000 som marknadsförs och säljs av Antalis och tillverkas på det anrika pappersbruket Lessebo Bruk. Den 19 oktober fylldes pappersleverantörens showroom till bredden och gästlistan var kändistät. Bland annat var tre av bokens medverkande på plats – Oscar Zia, Edward Blom och Gabriel Forss som intervjuades och öppenhjärtligt berättade sina historier.

– Vi på Antalis är stolta över att ha varit en del av detta betydelsefulla bokprojekt. Eftersom både författaren och de medverkande profilerna är svenska och att boken tryckts i Sverige kändes det naturligt att även papperet skulle vara svensktillverkat, säger Madeleine Eklund, produktchef på Antalis.

Blå kokboken är uppföljaren till succéböckerna Rosa kokboken I och II som vann juryns specialpris två år i rad på World Gourmand Awards. Boken är skriven till förmån för Prostatacancerförbundet, dit 100 kronor för varje såld bok går liksom för Rosa kokböckerna.

[fakta id=”42937″]

Förutom Antalis och Lessebo bruk möjliggjordes bokprojektet av flera partners, bland annat trycktes den av Exakta, Förlagssystem stod för lager och distribution, reklammaterial togs fram av Danagård Litho och foliering gjordes hos Skyltstället. Ambitionen är att Blå kokboken ska dra in minst 1 miljon kronor.