Min läslista

Din läslista är tom.

Sök på capdesign.se

Från vänster: EvaLi Seth, Gabriel Forss, Anna Benson, Edward Blom och Madeleine Eklund.
Annons

Notis
42929

Kändistätt på bokrelease hos Antalis

TEXT Camilla Buch

Nyligen lanserades författaren Anna Bensons bok Blå Kokboken i samarbete med Antalis i deras showroom på Birger Jarlsgatan i Stockholm.

I boken bjuder tolv välkända män på sina möten med cancer och personliga paradrecept och även sina tankar kring mat och hälsa. Boken är tryckt på papperet Scandia 2000 som marknadsförs och säljs av Antalis och tillverkas på det anrika pappersbruket Lessebo Bruk. Den 19 oktober fylldes pappersleverantörens showroom till bredden och gästlistan var kändistät. Bland annat var tre av bokens medverkande på plats – Oscar Zia, Edward Blom och Gabriel Forss som intervjuades och öppenhjärtligt berättade sina historier.

– Vi på Antalis är stolta över att ha varit en del av detta betydelsefulla bokprojekt. Eftersom både författaren och de medverkande profilerna är svenska och att boken tryckts i Sverige kändes det naturligt att även papperet skulle vara svensktillverkat, säger Madeleine Eklund, produktchef på Antalis.

Blå kokboken är uppföljaren till succéböckerna Rosa kokboken I och II som vann juryns specialpris två år i rad på World Gourmand Awards. Boken är skriven till förmån för Prostatacancerförbundet, dit 100 kronor för varje såld bok går liksom för Rosa kokböckerna.

Medverkande Blå kokboken:

Bert Karlsson, Börje Salming, David Hellenius, Edward Blom, Gabriel Forss, Ingvar Oldsberg, Oscar Zia, Patrik Sjöberg, Per Elofsson, Ralf Edström och Stefan Sauk.

Förutom Antalis och Lessebo bruk möjliggjordes bokprojektet av flera partners, bland annat trycktes den av Exakta, Förlagssystem stod för lager och distribution, reklammaterial togs fram av Danagård Litho och foliering gjordes hos Skyltstället. Ambitionen är att Blå kokboken ska dra in minst 1 miljon kronor.

Annons
Annons
Annons

Magasinet

magimage
magimage
2019
No4

Vi pratar med Tecken Signs | Bokstavsillustratören Sofie Björkgren-Näse | Typsnittformgivarna So-Type | Ett samtal om typografi med ATypI | Typotugg | Gutenberg till Opentype

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No3

Pond Designs förpackningsprocess | Tomorrow Machine och framtidens förpackningar | Avkodade förpackningar | Brobygrafiska om varumärkesbärare | Årets PIDA-vinnare | Jake Knapps Design Sprint | Laptop-test

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No2

Interaktiva affischer med Pangpangpang | Visual Arts resa | The Emotional Art Gallery | Galleri: The Pavilion | De formger för Times Square | Personporträtt: Åsa Kax Ideberg | TBWA moderniserar

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No1

Fotorealistisk 3D hos Foam Studio | Offentlig konst i 3D | Galleri med Sven Prim | Ines Alpha sminkar med 3D | The Reprap Story | Omvärldsspaning | Framtiden för 3D | Vinetiketter för världen från Karlstad

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No4

Personporträtt med fotografen Weroncka Gȩsicka | Illustrera med papper | Flat design | Att välja bild | Konflikt och Kreativitet | Platt formagivning tar steget in i framtiden | Så når du betraktaren | Analys av Ericssons nya logotyp

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No3

Så jobbar Tele2 Inhouse | Lean design för formgivare | Effektiv utomhusreklam | Galleri: Björn Persson | Inhouse: Stockholms stadsbibliotek | Anti-copying in design | Inhouse: MoMA | Intervju: Christina Knight

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No2

Sthlm signs handmålar | Nordblicks nya profil | Semiotik i grafiken | Galleri: Simon Hjortek | Löwengrips redesign | Designa effektiva logotyper | Att redesigna eller ej | Nystartade studion Ulmaja Wilsson | Vi testar Loupedeck

Besök vår shop