Min läslista

Din läslista är tom.

Sök på capdesign.se

Kicks får ny profil

TEXT Camilla Buch

Bas ID har tillsammans med Kicks tagit fram en ny grafisk profil som ska fokusera på kundupplevelsen.

Annons

Kicks har fått en ny logotyp, symbol, illustrationer och snart även ny förpackningsdesign, allt med ett visuellt uttryck som ska skapa många möjligheter för Kicks att inspirera i såväl rörlig media som i fysisk och digital handel.

– Den grafiska id:n vi har haft fram till i dag har inte varit gjord för en digital värld. Vi behövde också ett nytt uttryck för att stärka Kicks emotionella värden. Den nya identiteten är inspirerande och ger oss många möjligheter att sticka ut i alla delar av kundresan samtidigt som den fungerar i både rörlig media, digital och fysisk handel, säger Gina Azaric, nordisk marknadsdirektör på Kicks.

Kicks nya grafiska profil har successivt börjat rullas ut under oktober, och kommer att synliggöras i Kicks nya konceptbutiker, en pilot med utrullning våren 2018.

– Beauty junkies hänger minst lika mycket på nätet som i butik och detta är ett nytt sätt att jobba med grafisk identitet och varumärkesbyggande. Vi har gjort en design som är rörlig och igenkännbar hela vägen ner i mobilen, säger Marie Wollbeck, creative director på Bas ID.

– Ett varumärke har i dag helt nya kontaktpunkter. Det räcker inte att bara fungera utan man måste också vara spännande och leverera en upplevelse i alla kanaler, avslutar hon.

Annons
Annons
Annons
Annons

Magasinet

magimage
magimage
2019
No4

Vi pratar med Tecken Signs | Bokstavsillustratören Sofie Björkgren-Näse | Typsnittformgivarna So-Type | Ett samtal om typografi med ATypI | Typotugg | Gutenberg till Opentype

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No3

Pond Designs förpackningsprocess | Tomorrow Machine och framtidens förpackningar | Avkodade förpackningar | Brobygrafiska om varumärkesbärare | Årets PIDA-vinnare | Jake Knapps Design Sprint | Laptop-test

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No2

Interaktiva affischer med Pangpangpang | Visual Arts resa | The Emotional Art Gallery | Galleri: The Pavilion | De formger för Times Square | Personporträtt: Åsa Kax Ideberg | TBWA moderniserar

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No1

Fotorealistisk 3D hos Foam Studio | Offentlig konst i 3D | Galleri med Sven Prim | Ines Alpha sminkar med 3D | The Reprap Story | Omvärldsspaning | Framtiden för 3D | Vinetiketter för världen från Karlstad

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No4

Personporträtt med fotografen Weroncka Gȩsicka | Illustrera med papper | Flat design | Att välja bild | Konflikt och Kreativitet | Platt formagivning tar steget in i framtiden | Så når du betraktaren | Analys av Ericssons nya logotyp

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No3

Så jobbar Tele2 Inhouse | Lean design för formgivare | Effektiv utomhusreklam | Galleri: Björn Persson | Inhouse: Stockholms stadsbibliotek | Anti-copying in design | Inhouse: MoMA | Intervju: Christina Knight

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No2

Sthlm signs handmålar | Nordblicks nya profil | Semiotik i grafiken | Galleri: Simon Hjortek | Löwengrips redesign | Designa effektiva logotyper | Att redesigna eller ej | Nystartade studion Ulmaja Wilsson | Vi testar Loupedeck

Besök vår shop