Kicks har fått en ny logotyp, symbol, illustrationer och snart även ny förpackningsdesign, allt med ett visuellt uttryck som ska skapa många möjligheter för Kicks att inspirera i såväl rörlig media som i fysisk och digital handel.
– Den grafiska id:n vi har haft fram till i dag har inte varit gjord för en digital värld. Vi behövde också ett nytt uttryck för att stärka Kicks emotionella värden. Den nya identiteten är inspirerande och ger oss många möjligheter att sticka ut i alla delar av kundresan samtidigt som den fungerar i både rörlig media, digital och fysisk handel, säger Gina Azaric, nordisk marknadsdirektör på Kicks.
Kicks nya grafiska profil har successivt börjat rullas ut under oktober, och kommer att synliggöras i Kicks nya konceptbutiker, en pilot med utrullning våren 2018.
– Beauty junkies hänger minst lika mycket på nätet som i butik och detta är ett nytt sätt att jobba med grafisk identitet och varumärkesbyggande. Vi har gjort en design som är rörlig och igenkännbar hela vägen ner i mobilen, säger Marie Wollbeck, creative director på Bas ID.
– Ett varumärke har i dag helt nya kontaktpunkter. Det räcker inte att bara fungera utan man måste också vara spännande och leverera en upplevelse i alla kanaler, avslutar hon.