Nu finns en ny sajt för kvinnor som är mitt i livet

TEXT 

Mina Stierna

ÄNDRAD 

2019-03-11

 | 

PUBLICERAD 

2019-03-11

Inför den internationella kvinnodagen lanserade Aller media sin nya sajt allas.se. En sajt med ambitionen att bli Sveriges största och mest relevanta för kvinnor i åldern 40-59 år. Satsningen går i linje med att vilja stärka sin positionering som ett mediehus som når och förstår Sveriges kvinnor.

Den nya sajten har som mål att vara en modern, energigivande, insiktsfull och ärlig sajt – för, om och med kvinnor, alla dagar året runt. Allas.se är en remake av Aller medias redan befintliga varumärke, med en egen identitet och logotyp skild från dagens print, som är framarbetad tillsammans med designbyrån Bedow.

– Varje kvinna har en berättelse och allas.se vill låta kvinnor berätta dem. Vi vänder oss till kvinnor mitt i livet, en målgrupp som ofta är förbisedd. Sverige är fyllt av vardagshjältinnor och vårt mål är att göra deras liv rikare. Vi ska bli den största och mest relevanta sajten för vår målgrupp – framför allt så vill vi väcka känslor, säger Susanne Lindén, ansvarig utgivare för allas.se.

Idéen bakom sajten bygger på genomarbetad journalistik med fokusområdena; story, hälsa, relation och mat.