Glug är ett globalt evenemang som fokuserar på samtal kring kreativitet. Det startade i London för fem år sedan, och idag genomförs eventet regelbundet i städer som London, New York och Auckland. Nu lägger de till Stockholm i listan.
”Glug samlar en eklektisk blandning av människor från alla tänkbara ”kreativa branscher” – reklam, form, digital, mode, arkitektur, film etc.” skriver Soapbox & Sons, som tillsammans med Francis Floor, Rider och Brand New Communication presenterar lanseringen av Glug Stockholm.
Den 19 mars är lanseringskvällen planerad på O-baren i Stockholm och temat för eventet är ”A Swedish Production”. North Kingdom (David Eriksson), Kurppa Hosk (Måns Jacobsson Hosk), Camp David (Åsa Riton), DoeBlombergGottberg (Fredrik Blomberg och Tommy Gottberg) och United Screens (Nicoline Lillhage och Jenny Ericsson) kommer att tala på eventet som också bjuder på en pop-up shop och en internationell utställning.
”Detta är det första Glug i Skandinavien, och vi vill gärna börja med ett WOOP och ett WHAM, så vi har även bjudit in internationella konstnärer att delta i en utställning i samband med eventet.” skriver Glug.