Ny design för magasinet Delikat

TEXT 

Camilla Buch

PUBLICERAD 

2019-11-01
En internationell känsla ska intressera en bred, matintresserad målgrupp i Bockholmengruppens magasin.

WDW Creative har, tillsammans med chefredaktör Peter Smirnakos, fått uppdraget att redesigna Bockholmengruppens magasin Delikat. Uppdraget har varit att utveckla magasinet både vad gäller innehållet och formgivningen.

Vilka direktiv fick ni angående redesignen?

— Att skapa ett inspirerande magasin som både skulle vara lätt att ta med samt något man sparar och har ett mer utåtblickande perspektiv och internationell känsla. Så inspirationen har varit många olika men måste väl säga att Happy Reader ligger oss extra varmt om hjärtat, säger Jon Bergsman, creative director och medgrundare av WDW Creative.

Hur tänkte ni kring färger och typografi?

— Vi har velat jobba ganska klassiskt när det kommer till typografi och färger för att låta bilder och innehåll ta för sig mer.

Vilken är målgruppen och hur spelade det in i formgivningen?

— Målgruppen är bred, men gemensamt för dem är ju självklart ett intresse kring mat och dryck. Sedan har ju Bockholmengruppen olika kök och inriktningar på sina enheter och utifrån det vill vi också fånga upp något från alla restauranger och filosofierna bakom.