Kommunikationskonceptet som ska hjälpa Telia

TEXT 

Mina Stierna

PUBLICERAD 

2019-03-01

Nu lanserar Telia sitt nya kommunikationskoncept ”Välkommen till Folknätet” som är framtaget tillsammans med Forsman & Bodenfors. Syftet med den nya designen är att på ett nytt och tydligare sätt berätta om Telias unika arv, samhällsroll och betydelse för människors uppkopplade liv – nu och i framtiden. Kampanjen inleds med en reklamfilm där artisterna Sarah Klang och Titiyo framför en modern tolkning av folkvisan Tula hem och Tula vall.

Med filmen vill Telia visa att företaget vill skapa möjligheter för fler människor på fler ställen genom att investera och bygga ut. Därför skildrar den nya reklamfilmen olika tider och platser i Sverige med allt från livsavgörande händelser till underhållning i vardagen.

– Kvalitet och förtroende blir allt viktigare och vi vet att våra kunder vill ha en operatör och partner som tar ansvar. Kunskap, kvalitet, trygghet och långsiktighet ligger i vårt DNA. ”Välkommen till Folknätet” är vårt sätt att säga välkommen till Telia, säger Anne Gro Gulla, Marknadschef på Telia Sverige.

I första hand syns kampanjen med reklamfilm, annonsering och sociala medier. Långsiktigt kommer man få ta del av konceptet i olika andra sammanhang.