För att attrahera potentiella hyresgäster och andra intressenter fick WDW Creative i uppdrag att paketera projektet med ett inspirerande, särskiljande och informativt manér som ger en tydlig känsla av visionen för fastigheten och även utmärker Kungsleden som ett fastighetsbolag i framkant.
Formen för paketeringen har inspirerats av fastigheten, färger har hämtats från kvarteret och ett mönster har skapats från fönstrens form.
– I och med att huset redan fanns på plats fick vi göra en del research för att hitta komponenter från den fysiska byggnaden att lyfta in i identiteten, säger Jon Bergsman, cd på WDW Creative.
Samtidigt menar han att de ville hålla färgen och formen någorlunda nedtonade. Jon beskriver det som ett galleri – prägeln ska ju också sättas av de hyresgäster som kommer att flytta in i fastigheten.
– Det har varit ett jätteroligt och spännande projekt, att få förstärka det som redan finns i huset. Sigurd Lewerentz arkitektur har ju redan en viss stil vi kunde utgå från och det är ett hus som förtjänas att förpackas på ett bra sätt, säger Jon.
Resultatet av projektet blev en bok i stort format med vackra bilder, lekfulla illustrationer och texter.