Kristofer Gullard Lindgren, Petter Monsen, Tomas Möller, Simon Kraft och Axel Lokrantz Månson är studenterna bakom Lego Generator, bidraget som vunnit brons i kategorin Experiential Design and Promotion.
I den internationella reklam- och designtävlingen The One Shows Young Ones-del fick unga designers tävla i att skapa en shoppingupplevelse för de som besöker Lego-butiker runt om i världen. Beckmansteamets har tagit fram konceptet Lego Generator – en maskin i Legobutiken som föreslår nya sets utifrån kundens Legokollektion.
– Det roliga med Lego är just alla oändliga variationer på hur det kan byggas ihop. Med Lego Generator vill vi bidra med nya kreativa idéer och visa på de oändliga kombinationerna. Tanken är att maskinen sorterar allt ditt Lego och matchar det med det enorma bibliotek av byggsatser och beskrivningar som finns. Och ut kommer ditt Lego sorterat i påsar efter nya förslag på hur du kan bygga ihop det, säger Axel Lokrantz Månson.