Pontus Frithiof får ny plattform

TEXT 

Sara Wilk

PUBLICERAD 

2016-06-20
En tydlig överblick och lättförståelig navigation. Det var några av målen när Bold tog fram den nya digitala plattformen tillsammans med Pontus Group.

pontusPontus Group driver bland annat restaurangerna Tidningshuset by Pontus, Pontus in the Air och Pontus in the Park. Nu samsas alla verksamheter på en övergripande digital plattform där man har fokuserat på mobilanvändare, design och lättillgänglig information.

– Vi är mycket glada över att få presentera en ny plattform för våra samtliga verksamheter och restauranger på ett enhetligt och tydligt sätt. Satsningen kommer att göra det enkelt för både nya och gamla gäster och besökare att ta del av vårt koncept, säger Pontus Frithiof som är grundare och ägare av Pontus Group.

På önskelistan för den nya lösningen fanns bland annat en tydlig överblick över de olika restaurangerna – samt dess öppettider och menyer – och enkel navigation.

– Vår utgångspunkt var att skapa en användarvänlig webbsida med fokus på mobilanvändare, där det ska vara enkelt att hitta information och boka bord för respektive restaurang. Pontus restauranger är levande och lekfulla, detta vill vi förmedla genom att samla alla dessa restauranger under ett digitalt paraply som känns kul och inspirerande. En detalj är den lite annorlunda bildkarusellen på startsidan som vi hoppas ska förmedla Pontus nyfikenhet på nya och oväntade lösningar, säger Jonas Holm som är designer Bold.

Prenumerera på våra nyhetsbrev

*” anger obligatoriska fält

Välj nyhetsbrev*
Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.