Min läslista

Din läslista är tom.

Sök på capdesign.se

Digitalt
41186

Pontus Frithiof får ny plattform

TEXT Sara Wilk

En tydlig överblick och lättförståelig navigation. Det var några av målen när Bold tog fram den nya digitala plattformen tillsammans med Pontus Group.

Annons

pontusPontus Group driver bland annat restaurangerna Tidningshuset by Pontus, Pontus in the Air och Pontus in the Park. Nu samsas alla verksamheter på en övergripande digital plattform där man har fokuserat på mobilanvändare, design och lättillgänglig information.

– Vi är mycket glada över att få presentera en ny plattform för våra samtliga verksamheter och restauranger på ett enhetligt och tydligt sätt. Satsningen kommer att göra det enkelt för både nya och gamla gäster och besökare att ta del av vårt koncept, säger Pontus Frithiof som är grundare och ägare av Pontus Group.

På önskelistan för den nya lösningen fanns bland annat en tydlig överblick över de olika restaurangerna – samt dess öppettider och menyer – och enkel navigation.

– Vår utgångspunkt var att skapa en användarvänlig webbsida med fokus på mobilanvändare, där det ska vara enkelt att hitta information och boka bord för respektive restaurang. Pontus restauranger är levande och lekfulla, detta vill vi förmedla genom att samla alla dessa restauranger under ett digitalt paraply som känns kul och inspirerande. En detalj är den lite annorlunda bildkarusellen på startsidan som vi hoppas ska förmedla Pontus nyfikenhet på nya och oväntade lösningar, säger Jonas Holm som är designer Bold.

Annons
Annons
Annons

Magasinet

magimage
magimage
2019
No4

Vi pratar med Tecken Signs | Bokstavsillustratören Sofie Björkgren-Näse | Typsnittformgivarna So-Type | Ett samtal om typografi med ATypI | Typotugg | Gutenberg till Opentype

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No3

Pond Designs förpackningsprocess | Tomorrow Machine och framtidens förpackningar | Avkodade förpackningar | Brobygrafiska om varumärkesbärare | Årets PIDA-vinnare | Jake Knapps Design Sprint | Laptop-test

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No2

Interaktiva affischer med Pangpangpang | Visual Arts resa | The Emotional Art Gallery | Galleri: The Pavilion | De formger för Times Square | Personporträtt: Åsa Kax Ideberg | TBWA moderniserar

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No1

Fotorealistisk 3D hos Foam Studio | Offentlig konst i 3D | Galleri med Sven Prim | Ines Alpha sminkar med 3D | The Reprap Story | Omvärldsspaning | Framtiden för 3D | Vinetiketter för världen från Karlstad

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No4

Personporträtt med fotografen Weroncka Gȩsicka | Illustrera med papper | Flat design | Att välja bild | Konflikt och Kreativitet | Platt formagivning tar steget in i framtiden | Så når du betraktaren | Analys av Ericssons nya logotyp

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No3

Så jobbar Tele2 Inhouse | Lean design för formgivare | Effektiv utomhusreklam | Galleri: Björn Persson | Inhouse: Stockholms stadsbibliotek | Anti-copying in design | Inhouse: MoMA | Intervju: Christina Knight

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No2

Sthlm signs handmålar | Nordblicks nya profil | Semiotik i grafiken | Galleri: Simon Hjortek | Löwengrips redesign | Designa effektiva logotyper | Att redesigna eller ej | Nystartade studion Ulmaja Wilsson | Vi testar Loupedeck

Besök vår shop