Resesajten sj.se har blivit mer användarvänlig och responsiv, nya tjänster har lagts till och fler nya funktioner kommer att lanseras under året. Nu ska besökaren kunna chatta med SJ:s kundtjänst, och framöver tillkommer en visuell platskarta som gör det enklare för kunderna att välja den plats de vill ha i snabbtågen.
– I dag köper sex av tio av SJ:s kunder sin resa på sj.se eller i SJ:s app och 75 procent av våra kunder använder någon av våra självbetjäningskanaler. Därför satsar vi på en modern infrastruktur för digitala lösningar, säger Jenny Gejke, chef för SJ:s digitala säljkanaler.
Sajten har enligt företaget utvecklats tillsammans med tusentals av SJ:s kunder under två år.
– För SJ är det viktigt att ständigt vara lyhörda och att utveckla vårt digitala kundmöte för att upplevelsen både före, under och efter resan blir smidigare för våra kunder. Vi följer kontinuerligt upp våra kunders köpbeteende för att anpassa verksamheten efter deras behov, fortsätter Jenny Gejke.