Större guldnyckel än tidigare

TEXT 

Camilla Buch

ÄNDRAD 

2015-02-16

 | 

PUBLICERAD 

2015-02-16

nyckeln

Betydelsen av direkt kommunikation verkar växer och växer – något som syns tydligt när det kommer till reklam- och marknadsföringstävlingen Guldnyckeln som går av stapeln den 19 mars. I år är nämligen antalet tävlande 25 procent fler jämfört med föregående år.

– Det är ett tydligt kvitto på att det fortlöpande förbättringsarbete vi lägger stor vikt vid ger önskat resultat, och visar på den direkta kommunikationens frammarsch, säger Tore Thallaug, vd för tävlingsarrangören SWEDMA, i ett pressmeddelande.

Guldnyckeln har delats ut sedan 1982 och fokus för tävlingen har alltid legat på resultatdriven och kreativ kommunikation. Innovationskraft och hantverk premieras liksom effektivitet, och enligt Michaela Pålsson, projektledare för Guldnyckeln, är det ännu tydligare i år.

– Det råder ingen tvekan om att vi kan leva upp till årets ”undertitel” för Guldnyckeln, ”Allt handlar om effekt”. Inte för att det funnits några tvivel om det innan, men i år blir det bara så tydligt, men fler tävlande byråer och massor av mycket kompetenta tävlingsbidrag, säger Michaela Pålsson i ett pressmeddelande.

Mer om tävlingen hittas på hemsidan, guldnyckeln.se. Är en nyfiken på vilka som är med i juryn, eller hur de bedömer saker, finns dessutom ett antal filmer där medlemmarna bedömer bland annat brödrostar, studsbollar och hårmousse, allt i väntan på tävlingen.