Svenska vinnare i Fab awards

TEXT 

Camilla Buch

ÄNDRAD 

2018-05-28

 | 

PUBLICERAD 

2018-05-28
Kreativa arbeten med mat och dryck premieras på Fab awards, där fyra svenska byråer tar hem priser.
CH Graphiste vann guld i Fab Awards.

International food and beverage creative excellence awards, också känt som Fab awards, har delats ut för tjugonde året i rad. Många av bidragen kom från stora designbyråer från Storbritannien och USA, men fyra svenska byråer var bland de som fick pris.

I förpackningsdesign tog Bedow hem silver för St Erhards förpackning, medan CH Graphiste fick motta guld med bidraget för Raimondi Amarone från Villa Monteleone/Club Amarone.

– Jag är mest glad att en liten kund som Club Amarone och Villa Monteleone med en begränsad budget får synas och uppskattas bland stora och etablerade varumärken som Smirnoff, Nobu, och Tanqueray, säger Henrik Hallberg på CH Graphiste.

Raimondi Amarone.

Nord DDB Stockholm tog hem silver i kategorin Ambient media för sitt jobb med McCoins för McDonald’s och Sebton Co i Stockholm fick silver i Branded content & entertainment för Absolut Vodkas ”Never gonna gif you up”.

Priset för årets designbyrå delades mellan Designbridge London och Turner Duckworth UK & USA, medan årets byrå gick till BBDO New York.