Min läslista

Din läslista är tom.

Sök på capdesign.se

Trio startar nätverk för inkludering

TEXT Camilla Buch

Det nya nätverket All of us vill åtgärda kommunikationsbranschens brist på representation genom att skapa ett nätverk för kommunikatörer med utomnordisk etnisk bakgrund.

Annons

Nätverket grundades av Canan Yasar, Nicole Kavander, och Roshanak Fatahian som är verksamma i branschen och länge har letat efter ett forum med likasinnade för att kunna dela erfarenheter och stöd.

– Genom att samla yrkesverksamma med utomnordisk etnisk bakgrund vill vi visa att talang och kunskap finns. Men framför allt att nätverket blir en hub av expertis där vi finns för varandra, tipsar om jobb, diskuterar problem och lösningar. Det viktiga för oss är att man inte längre ska känna sig ensam i branschen, säger Nicole Kavander, account director och strateg på Creuna.

Med nätverket vill de också hjälpa företag inom kommunikationsbranschen att höja den kulturella och etniska mångfalden och därmed höja kreativiteten för att kunna skapa ännu bättre och relevant kommunikation.

– Vi arbetar dagligen med att påverka människor och med det följer ett stort ansvar för den typ av kommunikation vi skapar och dess konsekvenser. Genom att visa en viss typ av kropp, den traditionella kärnfamiljen eller personer som följer ”mallen” förstärker vi fördomar och normer, det måste vi komma bort ifrån, säger Canan Yasar, creative director på Obeya.

– Reklam har alltid speglat kultur, men utan etnisk mångfald går kulturen förlorad. En del byråer tror att tolkning av kulturella insikter är tillräckligt progressivt, men det tappar syftet. Tolkning och perspektiv är två olika saker, vilket vi sett i många kampanjer som gått väldigt fel på senare tid, avslutar Roshanak Fatahian, business director på Alchemy.


Warning: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/sippiese/capdesign.se/wp-content/themes/cap/functions.php on line 5206

Warning: file_get_contents(https://urls.api.twitter.com/1/urls/count.json?url=https://capdesign.se/trio-startar-natverk-for-inkludering/): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/sippiese/capdesign.se/wp-content/themes/cap/functions.php on line 5206

Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/?ids=https://capdesign.se/trio-startar-natverk-for-inkludering/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/sippiese/capdesign.se/wp-content/themes/cap/functions.php on line 5211

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/sippiese/capdesign.se/wp-content/themes/cap/functions.php on line 5798
Annons
Annons
Annons

Magasinet

magimage
magimage
2018
No2

Sthlm signs handmålar | Nordblicks nya profil | Semiotik i grafiken | Galleri: Simon Hjortek | Löwengrips redesign | Designa effektiva logotyper | Att redesigna eller ej | Nystartade studion Ulmaja Wilsson | Vi testar Loupedeck

Prenumerera
magimage
magimage
2018
No1

Passionsfyllt foundry | Typografiska omslag | Jämställt inom typografin | Historisk inspiration | Rörlig typografi | Att nå ut med snitten | Webbverktygen för typo | Byråer efter koncept

Prenumerera
magimage
magimage
2017
No5

Framtiden för reklam | Inkludering för tillväxt | Formgivarens roll i en globaliserad värld | Norm Form | Aardman Studios | Färg på rätt sätt | En kräsen generation

Prenumerera
magimage
magimage
2017
No4

Klarnas nya form | Från A till Zlatan | Vikten av design hos Sveriges digitala jättar | Curious ställer frågan först | Starka identiteter för stora varumärken | Converse tar steget fram med blicken bakåt | Nordiskt fokus på flygplansmat

Prenumerera
magimage
magimage
2017
No3

Psykedelisk design | Koncept för krögare | Gedigna kreatörer | Identitet med stil | Matigt fotografi | Alectas historia | Läskig analys

Prenumerera
magimage
magimage
2017
No2

VR till folket | Karaktärsdesign | Robert Sundelin | Johanna Hanno | En byrå över gränser | Framtidens filmstudio | Wacoms nya plattor | Juventus rebrand

Prenumerera
magimage
magimage
2017
No1

Fantastiska världar – Alexander Jansson & Mina Lima | Jakob Trollbäck | Rysk revolution | Magasindesign | Ny form för public service |

Prenumerera
magimage
magimage
2016
No4

Starta egen byrå? – Möjligheterna, utmaningarna och fallgroparna | SJ byter spår | På besök hos Bold | Få effekt utomhus | Typsnittens psykologi | Pionjärer inom VR | Pinterests planer

Prenumerera
magimage
magimage
2016
No3

Tonsäkra omslag – från vinyl till ikon | I huvudet på Jesper Waldersten | En bråkig 40-åring | Där data dominerar | Stjärnskottet Rachel Gogel

Prenumerera
magimage
magimage
2016
No2

Att formge bortom skärmen | Jonathan Barnbrook | Sätt översättningarna | Så funkar Adobe XD | Aktuellt | Portfolio

Prenumerera
magimage
magimage
2016
No1

Design <3 kod I Färglära från Way Out West I Hon formar nyheterna I Så arbetar du med virtuell verklighet

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No8

Henrik Nygren | Formgivarpanelen trendspanar | Appar utan kod | Årets stora formhändelser

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No7

Tema: Typografi | Tobias Frere-Jones | En eklektisk typ | Slitstark form | Från Lady Gaga till Hamilton

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No6

Tema: Karriär | Framtidens kompetens | Björn Kusoffsky | Maxa frilansverksamheten | Nyheterna i Adobe Creative Cloud

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No5

Tema: Hantverk | En responsiv pionjär | Lotta Kühlhorn | Färgglad ölform | Guide: Kalligrafi

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No4

Tema: Grafisk identitet | Tre identiteter | Acne Advertising | Alla finalister i #omSLAGET | Emojins intåg

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No3

Bärbar design | Filmisk form | Jane Bark | Högupplösta skärmar | Uppe i molnet

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No2

Wyatt Mitchell | Grafitti i storformat | Iskalla typer | Ett tungt frågetecken | Guide: Välj rätt papper

Prenumerera
magimage
magimage
2015
No1

Bildens kraft | Microsofts designchef om framtiden | Lasse Skarbövik | Spel som gör skillnad | Guide: Nyheterna i Camera Raw

Prenumerera