VWCV sätter kunderna i fokus

TEXT 

Camilla Buch

ÄNDRAD 

2019-09-11

 | 

PUBLICERAD 

2019-09-11
Med ett nytt kommunikationskoncept ska Volkswagen Transportbilar få en mer digital, hållbar och framtidsinriktad varumärkesprofil.
Bildmanéret ska innehålla bilder med inbjudande miljöer

Med den nya profilen ska Volkswagen Transportbilar (VWCV) sätta människan i fokus, med kunden i strålkastarljuset.

— Vi är just i färd med att lansera den uppdaterade Transporter-familjen. Mer digital, uppkopplad och samtida än någonsin tidigare. Från början av detta år har Volkswagen Transportbilar tagit över ansvaret för den kommande ID. Buzz, vilken för mig är den mest uttrycksfulla och åtråvärda produkten i ID-familjen. Det kan inte vara en bättre tid än just nu för att introducera vår nya varumärkesprofil, säger Heinz-Jürgen Löw från ledningen för försäljning och marknad.

Omprofileringen ska föra VWCV framåt i tiden. Den successiva övergången ska enligt Tobias Volkmer, marknads- och produktchef på VWCV, understryka övergången av varumärket från en klassisk biltillverkare av lätta transportbilar till en modern leverantör av framtidens mobilitetslösningar. Bildmanér kommer fokusera mer på kunderna, en mer jordnära kommunikation med mer färg och mindre filter.

— Vår marknadsföring blir mer digital och uppkopplad. Vi rör oss mot en närmare, mer relevant och mer känsloladdad kommunikation. Vi har utvecklat och anpassat plattformen för Volkswagen Transportbilars målgrupper. Viktigast har varit att vi ska upplevas mer autentiska än någonsin tidigare, säger Volkmer.

Kunderna ska sättas i fokus i kommunikationen.