Min läslista

Din läslista är tom.

Sök på capdesign.se

WDW tror på långsiktighet i en tid av utmaningar

TEXT Märta Kero

Reklam- och designbyrån WDW Creative satsar på att ta verksamheten till nästa nivå, trots osäkerhet inom branschen. Som ett led i satsningen har de tillsatt en byråchef och ny partner.

Annons

WDW Creative är inriktade på livsstilsvarumärken och många av deras kunder inom bland annat musik, restaurang och hotell har drabbats hårt av pandemin: evenemang har ställts in och planer lagts på is.

− Utmaningen för oss just nu är osäkerheten. Folk vågar inte riktigt satsa på långsiktigt varumärkesbyggande, det efterfrågas mer strategier för att få igång försäljning, säger Jon Bergsman medgrundare och creative director på WDW Creative.

När kunderna drog i nödbromsen tvingades WDW Creative stanna upp och utvärdera sitt arbete. Byrån kom fram till att de, trots osäkerhet vill hitta sätt att driva en verksamhet som präglas av en ”lång horisont”. De vill satsa på långsiktiga kundrelationer samt bygga ett bolag som är mindre personberoende. Arbetet ska vara något de gör tillsammans.

WDW Creatives nya partner Camilla Heurlin tillsammans med nyligen tillsatta byråchefen Hanna Nordström. Båda två har flerårig erfarenhet inom WDW creative. Foto: Olof Ringmar.
WDW Creatives nya partner Camilla Heurlin tillsammans med nyligen tillsatta byråchefen Hanna Nordström. Båda två har flerårig erfarenhet inom WDW creative. Foto: Olof Ringmar.

Ett steg på väg mot att uppnå visionerna är att tillsätta Hanna Nordström som byråchef och Camilla Heurlin som ny partner. Hanna Nordström har arbetat som projektledare på WDW Creative i två år. I rollen som byråchef kommer hon leda det dagliga arbetet mot en långsiktig verksamhet och verka för att göra arbetsfördelningen tydligare både internt och mot kunderna.

− Det är en byrå med höga ambitioner och det är otroligt roligt att få förtroendet, säger Hanna Nordström.

Camilla Heurlin har varit med sedan starten och har ingått i teamet som format WDW Creative. Som partner kommer hon att ansvara för byråns erbjudande och arbeta med hur de ska utvecklas över tid.

− Med partnerskapet följer såklart ett större ansvar, men också större möjlighet till utveckling, säger Camilla Heurlin.

Innan pandemins intåg hade WDW planer på att starta ett kontor utomlands, tankar som fick slopas tillsvidare. Men ambitionen att ta byrån till nästa nivå med större uppdragsgivare och ett helhetsgrepp finns med som en drivkraft i den långsiktiga satsning de nu gör på hemmaplan.

Annons
Annons
Annons

Magasinet

magimage
magimage
2019
No4

Vi pratar med Tecken Signs | Bokstavsillustratören Sofie Björkgren-Näse | Typsnittformgivarna So-Type | Ett samtal om typografi med ATypI | Typotugg | Gutenberg till Opentype

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No3

Pond Designs förpackningsprocess | Tomorrow Machine och framtidens förpackningar | Avkodade förpackningar | Brobygrafiska om varumärkesbärare | Årets PIDA-vinnare | Jake Knapps Design Sprint | Laptop-test

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No2

Interaktiva affischer med Pangpangpang | Visual Arts resa | The Emotional Art Gallery | Galleri: The Pavilion | De formger för Times Square | Personporträtt: Åsa Kax Ideberg | TBWA moderniserar

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No1

Fotorealistisk 3D hos Foam Studio | Offentlig konst i 3D | Galleri med Sven Prim | Ines Alpha sminkar med 3D | The Reprap Story | Omvärldsspaning | Framtiden för 3D | Vinetiketter för världen från Karlstad

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No4

Personporträtt med fotografen Weroncka Gȩsicka | Illustrera med papper | Flat design | Att välja bild | Konflikt och Kreativitet | Platt formagivning tar steget in i framtiden | Så når du betraktaren | Analys av Ericssons nya logotyp

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No3

Så jobbar Tele2 Inhouse | Lean design för formgivare | Effektiv utomhusreklam | Galleri: Björn Persson | Inhouse: Stockholms stadsbibliotek | Anti-copying in design | Inhouse: MoMA | Intervju: Christina Knight

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No2

Sthlm signs handmålar | Nordblicks nya profil | Semiotik i grafiken | Galleri: Simon Hjortek | Löwengrips redesign | Designa effektiva logotyper | Att redesigna eller ej | Nystartade studion Ulmaja Wilsson | Vi testar Loupedeck

Besök vår shop

Integritetsinställningscenter

Google Analytics

Used to distinguish users in google analytics.

_ga, _gid

User login

WordPress uses cookies, or tiny pieces of information stored on your computer, to verify who you are. There are cookies for logged in users and for commenters.

wordpress_logged_in_, wordpress_sec_, wordpress_test_cookie, wp-settings-5, wp-settings-time-5

Site setting

To store a the logged in user's username and a 128bit encrypted key. This information is required to allow a user to stay logged in to a web site without needing to submit their username and password for each page visited. Without this cookie, a user is unable to proceed to areas of the web site that require authenticated access.

PHPSESSID

GDPR Consent

GDPR – check for consent types.

gdpr[consent_types]