Cannes Lions är världens största reklamfestival. Och i AKQA:s Future Lions tävlar studenter från världens ledande kommunikationsskolor mot varandra i moment som går ut på att skapa en innovativ kommunikationslösning genom ny teknik och nya idéer. Totalt tävlar drygt 2100 studenter från över 400 skolor i 64 länder. Berghs hade flest studentgrupper bland tävlingens finalplatser. Därmed bedömdes Berghs hålla högst kvalitet och innovationshöjd i jämförelse med alla skolor som deltog. Nu kan de återigen titulera sig “School of the year”.
– En dag som denna påminns jag om effekten av det ständiga utvecklingsarbetet som Berghs gör, men framförallt blir vi oerhört stolta över våra studenter, som levererar idéer och innovationer i världsklass år efter år, säger vd:n Camilla Wallander på Berghs.
Det är nu sjätte vinsten för Berghs sedan tävlingen arrangerades första gången 2005.
Fotnot: Här kan man kika på Berghs olika tävlingsbidrag.