Min läslista

Din läslista är tom.

Sök på capdesign.se

Bror Rudi utvecklar nytt koncept för Cullbergbaletten

TEXT Camilla Buch
Annons

En ny identitet ska utvecklas för det anrika kompaniet Cullbergbaletten, och av de sex byråer de träffade var det Bror Rudi Creative som kammade hem jobbet.

Ekmans Triptych Cullberg Baletten med VictoriaFoto: Urban Jörén, Cullbergbaletten, Ekmans Triptych – A Study of Entertainment, av Alexander Ekman. Dansare: Victoria Roberts.

– Bror Rudi Creative är engagerade, inspirerande och initierade. De visade stor förståelse för utmaningarna med kommunikation av scenkonst och värdet av Cullbergbaletten. Deras idéer är flexibla och rör sig i helt rätt riktning, utan att förlora i kontinuitet och kvalitet, det är starkt. De är en perfekt kombination av stringens och lekfullhet, hög klass och modiga i val. De passar oss utmärkt och jag ser fram emot samarbetet, säger Erica Espling, Marknads och PR-ansvarig för kompaniet, i ett pressmeddelande

Cullbergbaletten är ett starkt varumärke inom kultur-Sverige, kompaniet har funnits sedan Birgit Cullberg grundade det 1967 och sedan dess har Cullbergbaletten utvecklat den moderna dansen på hemma- och bortaplan. Nu behöver varumärket en ny identitet som både lockar nya intressen och behåller tidigare fans.

– Det är ett drömuppdrag och vi känner oss väldigt glada över att få förtroendet att hjälpa till att utveckla detta unika varumärke. Utmaningen är att få en ny målgrupp att upptäcka den fantastiska upplevelse som Cullbergbaletten bjuder på utan att för den skull tappa de befintliga fansen i Sverige och utomlands. Jag kan redan nu lova en spännande varumärkesutveckling som bör få stort genomslag säger Kalle Bohr, CEO på Bror Rudi, i ett pressmeddelande.

cullbergbaletten_pmsDen nuvarande logotypen.

 

Annons
Annons
Annons
Annons

Magasinet

magimage
magimage
2019
No4

Vi pratar med Tecken Signs | Bokstavsillustratören Sofie Björkgren-Näse | Typsnittformgivarna So-Type | Ett samtal om typografi med ATypI | Typotugg | Gutenberg till Opentype

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No3

Pond Designs förpackningsprocess | Tomorrow Machine och framtidens förpackningar | Avkodade förpackningar | Brobygrafiska om varumärkesbärare | Årets PIDA-vinnare | Jake Knapps Design Sprint | Laptop-test

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No2

Interaktiva affischer med Pangpangpang | Visual Arts resa | The Emotional Art Gallery | Galleri: The Pavilion | De formger för Times Square | Personporträtt: Åsa Kax Ideberg | TBWA moderniserar

Besök vår shop
magimage
magimage
2019
No1

Fotorealistisk 3D hos Foam Studio | Offentlig konst i 3D | Galleri med Sven Prim | Ines Alpha sminkar med 3D | The Reprap Story | Omvärldsspaning | Framtiden för 3D | Vinetiketter för världen från Karlstad

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No4

Personporträtt med fotografen Weroncka Gȩsicka | Illustrera med papper | Flat design | Att välja bild | Konflikt och Kreativitet | Platt formagivning tar steget in i framtiden | Så når du betraktaren | Analys av Ericssons nya logotyp

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No3

Så jobbar Tele2 Inhouse | Lean design för formgivare | Effektiv utomhusreklam | Galleri: Björn Persson | Inhouse: Stockholms stadsbibliotek | Anti-copying in design | Inhouse: MoMA | Intervju: Christina Knight

Besök vår shop
magimage
magimage
2018
No2

Sthlm signs handmålar | Nordblicks nya profil | Semiotik i grafiken | Galleri: Simon Hjortek | Löwengrips redesign | Designa effektiva logotyper | Att redesigna eller ej | Nystartade studion Ulmaja Wilsson | Vi testar Loupedeck

Besök vår shop