En ny identitet ska utvecklas för det anrika kompaniet Cullbergbaletten, och av de sex byråer de träffade var det Bror Rudi Creative som kammade hem jobbet.
Foto: Urban Jörén, Cullbergbaletten, Ekmans Triptych – A Study of Entertainment, av Alexander Ekman. Dansare: Victoria Roberts.
– Bror Rudi Creative är engagerade, inspirerande och initierade. De visade stor förståelse för utmaningarna med kommunikation av scenkonst och värdet av Cullbergbaletten. Deras idéer är flexibla och rör sig i helt rätt riktning, utan att förlora i kontinuitet och kvalitet, det är starkt. De är en perfekt kombination av stringens och lekfullhet, hög klass och modiga i val. De passar oss utmärkt och jag ser fram emot samarbetet, säger Erica Espling, Marknads och PR-ansvarig för kompaniet, i ett pressmeddelande
Cullbergbaletten är ett starkt varumärke inom kultur-Sverige, kompaniet har funnits sedan Birgit Cullberg grundade det 1967 och sedan dess har Cullbergbaletten utvecklat den moderna dansen på hemma- och bortaplan. Nu behöver varumärket en ny identitet som både lockar nya intressen och behåller tidigare fans.
– Det är ett drömuppdrag och vi känner oss väldigt glada över att få förtroendet att hjälpa till att utveckla detta unika varumärke. Utmaningen är att få en ny målgrupp att upptäcka den fantastiska upplevelse som Cullbergbaletten bjuder på utan att för den skull tappa de befintliga fansen i Sverige och utomlands. Jag kan redan nu lova en spännande varumärkesutveckling som bör få stort genomslag säger Kalle Bohr, CEO på Bror Rudi, i ett pressmeddelande.