Coca-Cola förpackar om

TEXT 

Camilla Buch

PUBLICERAD 

2016-04-20
I Mexiko kommer de första burkarna och flaskorna med Coca-Colas nya grafiska form att säljas. Det är ett steg i att förlänga företagets marknadsföringsstrategi om ett gemensamt varumärke till förpackningarna.

8oz_Glass_(One_Brand)_line_up

I januari lanserade företaget en global kreativ kampanj med signaturelementet ”the red disc” – det är denna som nu kommer bli tydlig på alla förpackningar. För att särskilja de olika varianterna av Coca-Cola så kommer deras färger också att synas på förpackningarna – grönt för Life, svart för Zero och silver för Light.

– Förpackningar är vår mest synliga och värdefulla tillgång. Coca-Cola Red Disc har blivit ett signaturelement för varumärket, synonymt med stor smak, upplyftande och förfriskning. Genom att tillämpa det i våra förpackningar på ett sådant djärvt sätt, tar vi nästa steg mot fullt införande av vår One brand-strategi. Den ska förena Coca-Cola-familjen under en visuell identitet och göra det ännu enklare för konsumenter att välja sin Coca-Cola med eller utan kalorier och med eller utan koffein, säger Marcos de Quinto, marknadschef för The Coca-Cola Company.

355ml_Cans_OneBrand_lineup