Energiskt på Inhousedagen i Göteborg

TEXT 

Camilla Buch

PUBLICERAD 

2016-10-14
Igår hölls Inhousedagen i Göteborg. Under en heldag med fokus på inhouseavdelningarnas utmaningar och möjligheter möttes talare, besökare och utställare på Scandic Rubinen för att ta del av inspirerande föreläsningar och mingel med branschkollegor över gofika och lunch.

Under dagen fick vi ta del av presentationer från bland annat Expressen som med hjälp av datadriven design fått starkare grepp om vad målgruppen vill ha; SVT Design som berättade om hur de arbetar med flera olika uppdrag och målgrupper varje dag; Essen International som pratade om sitt arbete med en ny identitet för Profoto; och Cogs Creative, som verkar för att förstärka den kreativa kulturen hos inhouseavdelningarna.

Charlotta Rydholm pratade också, under en underhållande och energisk föreläsning, om hur du kan jobba för förändring med hjälp av olika modeller och metoder, hur du kan tänka för att våga satsa och tänka nytt.

Charlotta Rydholm tar scenen igen på Inhousedagen i Stockholm nu på onsdag, tillsammans med några av de tidigare nämnda talarna och tillskott som Anna Andersson på Tele2, som kommer att prata om hur de på ett år byggt upp en egen inhousebyrå, och Familjen Pangea, som jobbade tillsammans med SL för att ta fram deras nya visuella identitet.